NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
euro-acceptgiro
Autor Wiadomość
AjGoR 
Poczatkujacy

Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 1
  Wysłany: Śro Gru 09, 2009 7:29 pm   euro-acceptgiro

witam wszystkich
pozwoliłem sobie założyć temat odnośnie euro-acceptgiro, gdyż jednego zbiorczego nie ma, znalazłem tylko porozrzucane wątki, msle ze ten temat pozwoli dla wielu osób wyjaśnić co i jak z pismami Belastingdienst Toeslagen

przedstawię to na swoim przykładzie

Otóż dostałem pismo Belastingdienst Toeslagen, a wraz z nim euro-acceptgiro
okazuje się, że przyznano mi za dużo euro i muszę zwrócić ową należność z powrotem do NL
oto skan doumentu


Z tego co widzę to mam podany Numer konta na ktory muszę wplacić pieniazki to:
2445588, nazwa: Bealstingdienst Toeslagen

i tu zaczynają sie schody
chce zrobić przelew przez internet i nie mogę bo nie mam wszystkich danych

chwila szukania i mam wszystkie wiadomości:
Beneficjent - Belastingdienst Apeldoorn
Postbank 2445588
kod IBAN (nr rachunku beneficjenta) - NL86 INGB 0002445588
kod BIC - INGBNL2A
Adres: Stationsplein 50, 7311 NZ, Apeldoorn, Netherlands

i teraz mam pytanie - na stronie http://www.eutaxservice.pl/index.php?go=dop
znalazłem ze w okienku Tytuł płatności - należny wpisać numer z czeku
który to będzie w moim przypadku ?, gdyż chce zrobić przelew internetowy

bedzie to co pod znaczkiem euro (zielone okienko) betalingskenmerk ??
oraz 2 kwestia:

Nazwa banku odbiorcy - ING
a nazwa i numer oddziału ? ..... -> gdzie to mogę znaleźć
Ostatnio zmieniony przez AjGoR Śro Gru 09, 2009 9:46 pm, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
mikka 
Gaduła
Fire, walk with me!

Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 173
Skąd: Tilburg
Wysłany: Śro Gru 09, 2009 7:43 pm   

W Rabobanku przy wykonywaniu Acceptgiro należy podać:
- Over te schrijven: kwota przelewu (54 euro jeśli dobrze widzę)
- Naar rekening: numer konta (P2445588)
- Ten name van: nazwa odbiorcy (Belastingdienst Apeldoorn)
- Betalingskenmerk: 'kod' opłaty (to co zamazałeś na zielono, w dolnej części)


Aha, ING podaje taki numer IBAN: NL86 INGB 0002445588


Dane do przelewu:

ING Bank Amsterdam
Foreign Operations
Po Box 1800
1000 BV Amsterdam
The Netherlands
Ostatnio zmieniony przez mikka Śro Gru 09, 2009 9:28 pm, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
qwerty123 
Poczatkujacy

Dołączyła: 06 Mar 2010
Posty: 2
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:15 pm   

Witam, miałam taką samą sytuację.
kod IBAN i kod BIC znalazłam również na tej stronce http://www.eutaxservice.pl/index.php?go=dop
No i teraz moje pytanie, w poście powyżej kod IBAN to : NL86 INGB 0002445588
a na stronce przeze mnie podanej to NL38 PSTB 0002 4455 88
Moje pytanie brzmi który jest prawidłowy.
Przelew już wykonałam, na IBAN z tego forum.
Po czym na odwrocie pisma, które dostałam z Holandii (z tym żółtym blankietem) jak byk są napisane kod IBAN i kod BIC :/ czego nie zauważyłam wcześniej i jest on identyczny jak ten z podanej przeze mnie strony.
Co mam teraz zrobić? Dlaczego te kody się różnią jeżeli dotyczą tego samego???
POMOCY!
 
 
mikka 
Gaduła
Fire, walk with me!

Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 173
Skąd: Tilburg
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:27 pm   

qwerty123 napisał/a:
Witam, miałam taką samą sytuację.
kod IBAN i kod BIC znalazłam również na tej stronce http://www.eutaxservice.pl/index.php?go=dop
No i teraz moje pytanie, w poście powyżej kod IBAN to : NL86 INGB 0002445588
a na stronce przeze mnie podanej to NL38 PSTB 0002 4455 88
Moje pytanie brzmi który jest prawidłowy.
Przelew już wykonałam, na IBAN z tego forum.
Po czym na odwrocie pisma, które dostałam z Holandii (z tym żółtym blankietem) jak byk są napisane kod IBAN i kod BIC :/ czego nie zauważyłam wcześniej i jest on identyczny jak ten z podanej przeze mnie strony.
Co mam teraz zrobić? Dlaczego te kody się różnią jeżeli dotyczą tego samego???
POMOCY!


Oba są prawidłowe, ale od 2009 roku powinno się używać NL86 INGB 0002445588. NL38 PSTB 0002 4455 88 to IBAN gdy jeszcze konta należały do Postbanku.
_________________
BICheck - weryfikacja kont bankowych [nowa wersja]
 
 
 
qwerty123 
Poczatkujacy

Dołączyła: 06 Mar 2010
Posty: 2
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:39 pm   

AVE, dzięki za pomoc. Orientujesz się może, czy dostane jakieś pismo z Holandii, że kwota została wpłacona?
Ahaa, no i adresy też są inne:
- na forum jest: Stationsplein 50, 7311 NZ, Apeldoorn, Netherlands - I NA TEN WYSŁAŁAM
- na stronce: Postbus 9055, Kod i miejscowość: 7300 GT, Apeldoorn, Państwo: Holandia
Który jest poprawny?

Może będziesz mogła mi pomóc jeszcze w jednej sprawie, napiszę w tym wątku.
W styczniu otrzymałam pismo, że co miesiąc będą wypłacac mi 61€, poszłam z tym do biura w którym się rozliczałam, facet powiedział, że trzeba to stopnąć. Tak też zrobiliśmy, on przy mnie zadzwonił do tego urzędu (belastin.... coś tam coś tam) i powiedział, że mam czekać na pismo od nich.
Po jakiś 2 tygodniach przyszło pismo razem z żółtym balnkietem, że wysłano mi 61€ za miesiąc styczeń i muszą im tą kasę oddać.
Po kilku dniach nagle otrzymałam pieniądze za rok 2008, 2009 i 2010. W sumie ponad 700€ Tylko, że ja ostatnio w Holandii byłam w roku 2007 :/ jak to możliwe, że dostaję za te lata kasę?
Babka z biura w którym się rozliczałam powiedziała mi, że urząd holenderski i tak się o to upomni, ale nie powiedziała mi jakim cudem przyznają mi kasę za lata, kiedy mnie tam nie było :///////////
Dzisiaj w końcu zapłaciłam te 61€ ale nie wiem co z resztą kasy, oni samo się o to upomną? Znowu przyślą żółte blankiety?
TROSZKE TO ZAGMATWANE :/
 
 
Gochna H 
MODERATOR


Pomogła: 207 razy
Dołączyła: 24 Gru 2006
Posty: 8362
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:51 pm   

qwerty123,
sami sie o to upomna jak dojda do tego, ze te pieniazki ktore przelali Ci na konto jednak Ci sie nie nalezaly
:039:
_________________
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj

( ͡° ͜ʖ ͡°).
 
 
mikka 
Gaduła
Fire, walk with me!

Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 173
Skąd: Tilburg
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:52 pm   

qwerty123 napisał/a:
AVE, dzięki za pomoc. Orientujesz się może, czy dostane jakieś pismo z Holandii, że kwota została wpłacona?
Ahaa, no i adresy też są inne:
- na forum jest: Stationsplein 50, 7311 NZ, Apeldoorn, Netherlands - I NA TEN WYSŁAŁAM
- na stronce: Postbus 9055, Kod i miejscowość: 7300 GT, Apeldoorn, Państwo: Holandia
Który jest poprawny?


Tak, powinnaś otrzymać potwierdzenie od Belastingdienstu.

Ten pierwszy adres jest realny (tzn. jeśli chcesz tam pójść), a drugi to skrzynka pocztowa (czyli adres korespondencyjny).

Co do dodatku to najlepiej jeśli ktoś bardziej obeznany w temacie się wypowie. Możliwe, że przy zjechaniu do Polski nie zatrzymano tego dodatku i raczej się upomną.
_________________
BICheck - weryfikacja kont bankowych [nowa wersja]
 
 
 
poul28 
Poczatkujacy

Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 1
Wysłany: Śro Kwi 28, 2010 9:23 pm   

[quote="mikka"]W Rabobanku przy wykonywaniu Acceptgiro należy podać:
- Over te schrijven: kwota przelewu (54 euro jeśli dobrze widzę)
- Naar rekening: numer konta (P2445588)
- Ten name van: nazwa odbiorcy (Belastingdienst Apeldoorn)
- Betalingskenmerk: 'kod' opłaty (to co zamazałeś na zielono, w dolnej części)





chce zrobic taki przelew bankiem wbk-wiem juz gdzie co mam wpisać:)
i tu mam pytanie na numer konta w tym wypadku(P2445588)??
czy moge wpisać ten 0002445588 ??
jest jakaś różnica?
prosze o rade;)

[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 2:54 pm ]
..no to sie dowiedziałem ze w polsce nie da rady takim żółtym papierkiem zapłacić..:// ale wtopa tylko przelewem raczej..
 
 
Honda
Nieśmiały użytkownik

Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 53
Skąd: Zaandam
Wysłany: Pon Maj 10, 2010 4:43 pm   

A czy mozna to zapłacic przez moneybookers ? albo jakos internetowo ?
 
 
tonia_24 
Poczatkujacy

Dołączyła: 07 Sie 2010
Posty: 6
Wysłany: Sob Sie 07, 2010 12:29 pm   

Otrzymałam druczek euro- acceptgiro, który zapłaciłam w BZ WBK (uprzednio przerabiając wszystko na polskie polecenie przelewu zagranicznego). Czy może mi ktoś powiedzieć ile czasu się czeka na potwierdzenie z Belastingdienst, że pieniążki doszły? Bo czekam już prawie 3 tyg i trochę mnie to martwi... :119:
 
 
 
jagodka 
Gaduła nad gadułami :-)
zona udomowiona


Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 06 Kwi 2010
Posty: 601
Skąd: HAGA
Wysłany: Sob Sie 07, 2010 9:19 pm   

tonia_24 napisał/a:
Otrzymałam druczek euro- acceptgiro, który zapłaciłam w BZ WBK (uprzednio przerabiając wszystko na polskie polecenie przelewu zagranicznego). Czy może mi ktoś powiedzieć ile czasu się czeka na potwierdzenie z Belastingdienst, że pieniążki doszły? Bo czekam już prawie 3 tyg i trochę mnie to martwi... :119:


A co masz na mysli potwierdzenie? Oni Ci nie wysla ani nie zadzwonia i jezeli chcesz sie dowiedziec czy masz czyste konto to najlepiej do nich zadzwon i o to zapytaj.

Jezeli nic od nich nei uslyszalas to chyba doszly bo oni napewno przyslalib y przypomnienie o zaplacie...z odsetkami :)
 
 
tonia_24 
Poczatkujacy

Dołączyła: 07 Sie 2010
Posty: 6
Wysłany: Sob Sie 07, 2010 11:22 pm   

Myślałam, że powinno coś przyjść- tak mi przynajmniej Pan w banku powiedział i mikka tutaj na forum też pisze, że powinno przyjść...
qwerty123 napisał/a:
Orientujesz się może, czy dostane jakieś pismo z Holandii, że kwota została wpłacona?
mikka napisał/a:
Tak, powinnaś otrzymać potwierdzenie od Belastingdienstu.

Sama już nie wiem. Ale fakt- jakby coś nie tak było, to oni by się zaraz odezwali, bo odsetek to oni nie odpuszczą... :074: No nic- może spróbuję się do nich w poniedziałek dodzwonić i spytać- zobaczymy jak to wyjdzie z moim ang. :081:
Ostatnio zmieniony przez tonia_24 Sob Sie 07, 2010 11:23 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jagodka 
Gaduła nad gadułami :-)
zona udomowiona


Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 06 Kwi 2010
Posty: 601
Skąd: HAGA
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 10:29 am   

tonia_24 napisał/a:

Sama już nie wiem. Ale fakt- jakby coś nie tak było, to oni by się zaraz odezwali, bo odsetek to oni nie odpuszczą... :074: No nic- może spróbuję się do nich w poniedziałek dodzwonić i spytać- zobaczymy jak to wyjdzie z moim ang. :081:


Tonia, ja nigdy nie otrzymuje zadnego potwierdzenia ze cos oplacilam czy to accept giro czy przelew.

Natomiast pewnie Cie nei pocieszy ze nie raz do nich dzwonilam aby cos wyjasnic i czesto mily odbiorca mi odpowiadal w slicznym angielskim ze nie maja oni prawa rozmawiac przez telefon w jezyku angielskim :119:
To jest naprawde denerwujace bo czasami nie mam czasu pojsc do biura by wyjasnic o co dokladnie w ich pismie chodzi a google tlumacz nie zawsze dobrze tlumaczy i tu mi odpowiada pani po angielsku ze nie ma ona prawa rozmawiac po angielsku. Oczywiscie byla na tyle mila ze odpowiadalam na moje pytania tak lub nie gdy pytalam czy to w liscie oznacza to i to... Nie wiem czy to wszedzie tak jest czy tylko ja mialam takie historie.
Teraz nie dostaje za czesto zadnych pism a jak juz to zawsze do nich ide i prosze o tlumaczenie o co chodzi.
 
 
tonia_24 
Poczatkujacy

Dołączyła: 07 Sie 2010
Posty: 6
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 1:24 pm   

jagodka napisał/a:
Tonia, ja nigdy nie otrzymuje zadnego potwierdzenia ze cos oplacilam czy to accept giro czy przelew.


To mnie trochę uspokoiłaś. Dzięki :-) A to jest fakt, że tam coś przez telefon załatwić po ang, to koszmar... :119:
 
 
 
jagodka 
Gaduła nad gadułami :-)
zona udomowiona


Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 06 Kwi 2010
Posty: 601
Skąd: HAGA
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 7:25 pm   

Powodzenia bo moze to tylko ja mialam takiego pecha :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group