NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PLOTKI CZY PRAWDA???
Autor Wiadomość
heidi2662 
Poczatkujacy
heidi2662

Wiek: 43
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: faar faar o way ;)))
  Wysłany: Pią Lut 06, 2009 11:10 am   PLOTKI CZY PRAWDA???

Chce już niedługo zmienić autko na większe a dokładniej na jakiegoś pięknego kombiaczka bo obecnie śmigam sobie takim małym autkiem. Mam pytanie do was i doradźcie mi. Chce kupić niedługo w Polsce autko z instalacja gazową i słyszałem że tu w Holandii jak się na instalacje gazową to jakąś się dysze przy wlewie zmienia, bo jest inna niż ta co w Polsce? czy to prawda?i myślę nad kupnem forda mondeo z roku gdzieś tak 2001 i tu rodzi mi się następna wątpliwość i pytanie. wiem ze te roczniki te lub zbliżone w turbo dieslu się często psują i są wadliwe siadają im pompowtryskiwacze. czy to samo będzie się działo z silnikiem w benzynie? jeśli ktoś się zna lub ma takiego fordzika mondeo w gazie niech mi doradzi co zrobić? interesują mnie roczniki 2000,2001,2002.
Z góry dziękuje za opinie i rady
Pozdrowionka[b]
[/b]
_________________
Pozdro
 
 
 
aneta 23 
Gaduła

Pomogła: 2 razy
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Maj 2008
Posty: 153
Skąd: Den Haag
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 11:13 am   

Żadnej dyszy nie zmieniasz, musisz tylko zakupić odpowiednią końcówkę za parę euro
:039:
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 11:14 am   

Holandia ma inne pistolety - mozna kupic przejsciowke. W Polsce sa pistolety wloskie.

Pozatym, jak pracujesz tutaj to kup autao tutaj....
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
 
 
heidi2662 
Poczatkujacy
heidi2662

Wiek: 43
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: faar faar o way ;)))
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 11:35 am   

Ale tą końcówke jakoś specjalnie mocuje do instalacji czy tak poprostu sobie ją przykręcam? bo wiecie jeszcze nie miałem autka na gazik.dużo jeżdże i skłoniła mnie nicka cena gazu tutaj. Marcinie a znasz jakies holendeskie aukcje to sobie moze poszukam, poza tym euro wysoko stoi, wiec w sumie jeszcze nie wiem co zrobię ale dzienks za pomysl. a marcinie może wiesz ile bym placil ubezpieczenia na rok za takie autko do pojemnosci 2litrów? :038: :031:
_________________
Pozdro
 
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 11:41 am   

http://tnij.org/cufn wyszukiwarka aut
Przykladowe Mondeo 1.8 z gazem podatek drogowy: €226,00/kwartał, ubezpieczenie pewno z 50-80 miesiecznie (ale to zalezy od Twojego wieku i znizek -> uwaga znizki z PL sa honorowane). Ja za pelne ubezpiecznie auto o wartosci €22000 place €150/miesiecznie ubezpiecznie, €114/miesiac podatek drogowy

Z moich obliczen przy zakupie auta... Do okolo 20-25kkm/rok oplaca sei tylko benzyna, miedzy 25kkm a 40kkm benzyna + gaz dopiero od 40kkm w gore diesel :039:
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Pią Lut 06, 2009 12:14 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 11:42 am   

heidi2662 napisał/a:
Ale tą końcówke jakoś specjalnie mocuje do instalacji czy tak poprostu sobie ją przykręcam?


Koncowke wkrecasz w polski wlew i do tego dokrecasz holenderski pistolet :039:
 
 
darkis 
Super gaduła

Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 360
Skąd: Venlo-Nijmegen
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 11:50 am   

No tak ale jesli chcesz auto z polska instalacja gazowa w PL i zarejstrowac w NL, to wtedy taki gaz nie jest jako G3 (podatek drogowy 150% podstawy) tylko wtedy jest to instalacja LPG(podatek drogowy 300%)!!!!!!
Wiec sie zastanow!!!
Sam chcialem zamontowac instalacje polska w holenderskim samochodzie(tutaj okolo 2000 eur , zas w PL 800 eur) ale jak sie dowiedzialem o wysokosci podatku to mi przeszlo, no i potem auto z LPG jest bardzo , bardzo ciezko sprzedac w NL...

:072:
_________________
www.stalgorzow.pl
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 11:55 am   

Wydaje mi sie, ze LPG-G3 to jest sekwencja, a LPG to instalacja podcisnieneiowa
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
 
 
heidi2662 
Poczatkujacy
heidi2662

Wiek: 43
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: faar faar o way ;)))
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:00 pm   

dzięki Marcin za cynk na wyszukiwarkę :) )) sprawdzę sobie wszystko. wiesz w polsce mam wszystkie znizki na maksa chyba to jest 65 procent lub 70 nie wiem dokladnie a moj wiek to 26 lat. a co to za skrot kkm? sorki ze pytam ale nie wiem. bym sobie musial przekalkulowac co i jak co taniej wychodzi
_________________
Pozdro
 
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:13 pm   

kkm = tysiecy kilometrow
wiec zwykly benzyniak do okolo 25oookm itd...

Wez z ubezpieczalni zaswiadczenie o bezszkodowosci (wydaja w jezyku angielskim) - da sie zalatwic via fax. Wysylasz fax do ubezpieczalni a oni odsylaja zaswiadczenei na adres z polisy. Poznije z tym dostajesz tutaj znizki za odpowiednia ilosc lat bezszkodowej jazdy w PL :039:
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
 
 
heidi2662 
Poczatkujacy
heidi2662

Wiek: 43
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: faar faar o way ;)))
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:34 pm   

dzieki za wyjasnienie tak tez przypuszczalem ale nie bylem pewny. to ile gdzies tak bym placil za takiego benzyniaka z silnikiem 2l a prawko mam juz od 9 lat takze mozna powiedziec ze tyle tez bylo bezszkodowej jazdy? mozesz mi na podstawie twojego doswiadczenie obliczyc tak pi razu oko, zebym wiedzial, bo pytalem sie w polsce z tym silnikiem gdzies bym zaplacil za rok 1700 zl ale to juz wszystko w tym jest.
_________________
Pozdro
 
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:44 pm   

Tutaj wazna jest waga auta - z aut ktore rozwazalem to np. Laguna II 1.9dCi wazy ~1250kg a 407 2.0HDi jest ponad 300kg ciezsza.
Za 407 place €114 miesiecznie podatku drogowego, za lagune bylo ~€90 (bo lzejsza).

Ubezpiecznie z Twoimi znizkami sadze, ze placilbys gdzies kolo €60-70. Najlatwiej jakbys znalazl sobie mniej wiecej auto i pozniej https://www.anwb.nl/verze...verzekering.jsf po lewej mozesz policzyc sobie ubezpieczneie (OC/AC) w ANWB.


Utrzymanie auta w Holandii jest drozsze niz w Polsce... Za Peugeota 307 w Polsce przy 60% znizkach placilem rocznie ~2000pln wartosc auta ~26000pln.
W Holandii za 407 o wartosci ~€22ooo place za ubezpieczenie €1800 (znajomy za taka sama 407 w PL placi okolo 4000pln za OC/AC) + €1300/rok na podatek drogowy.
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Pią Lut 06, 2009 12:47 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
heidi2662 
Poczatkujacy
heidi2662

Wiek: 43
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: faar faar o way ;)))
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:53 pm   

dzieki wielkie marcinie za wszystkie wyjasnienia i wyczerpujaca odpowiedz na moje pytania bardzo mi pomogles. wiesz narazie mam taka robotke w holandii gdzie srednio zarabiam i zobaczy czy rejestrowac tutaj czy w polsce jak zawsze :072: :029:
_________________
Pozdro
 
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:56 pm   

Wszystko jest fajnie poki nie trafisz na Douane czy policje i postanowia dac Ci 2 tygodnie na wywiezienie auta z holandii lub rejestracje teogz auta tutaj (na A4 tygodniowo widze jedno-dwa polskie auta sciagniete z autostrady przez Douane). Zasadczniczo rejestracja auta z zagranicy w Holandii jest nie oplacalna.
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Pią Lut 06, 2009 12:57 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darkis 
Super gaduła

Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 360
Skąd: Venlo-Nijmegen
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 1:05 pm   

m4rcin napisał/a:
Wydaje mi sie, ze LPG-G3 to jest sekwencja, a LPG to instalacja podcisnieneiowa


Jesli auto rejstrujesz w NL i auto to ma gaz, to pierwsze pytanie na przegladzie, G3 certyfikat...
Jesli go nie masz to gaz , bez roznicy czy sekwencja czy jeszcze cos nowszego jest traktowane jako zwykly LPG..
Dzwonilem w PL do kilku warsztatow z gazem i nikt nie wystawia G3 certyfikatu...
_________________
www.stalgorzow.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group