NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gochna H
Pon Lut 22, 2010 6:23 pm
Oplaty komunalne (scieki, smiecii itd)
Autor Wiadomość
MrRoger 
Nieśmiały użytkownik
Serwisant PC ;-)


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 64
Skąd: Lisse
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 5:44 pm   Oplaty komunalne (scieki, smiecii itd)

Witam;
Dzisiaj dostalem papier z gemeente o takiej tresci:

aanslag gemeentelijke belastingen

Waardepeildatum WOZ beschikking: 01-jan-2009
Tijdvak: Belastingjaar 2010

bel. soort
afv
riohef.

tar toelichting code
2 [adres domu - taki sam]
1 [adres domu - taki sam]

grondslag(waarde /aantal /m3)
1
1

Bedrag in EUR
336,00
120,08

Co to za wariactwo?
Miszkamm tutaj od 1stycznia 2010- SAM!
Zameldowany jestem sam i z tego co sie orientuje to 120€ jest rocznie za 1 osobe. Skad w takim razie sie wzielo 336€? Dodam, ze w domu w ktorym mieszkam jest tez drugie, oddzielne mieszkanie z oddzielnym licznikiem pradu, wody, gazu (ale chyba ma ten sam numer budynku co moje mieszkanie).
Mam tez takie pytanie - moze ktos mi podpowiedziec co jest wliczone w (a raczej wyliczona) w tym papierze? Probowalem uzyc slownika/translatora, ale slowa takie jak: "afv" oraz "riohef." nie wystepuja tam. Czy mam tutaj wyszczegolnione smieci, scieki oraz jakis dodatkowy podatek z gminy - czy tylko jak ?
_________________
Jak usunąć przypomnienie o aktualizacji do Windows 10 w Windows 7 i Windows 8
 
 
Gochna H 
MODERATOR


Pomogła: 207 razy
Dołączyła: 24 Gru 2006
Posty: 8362
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 6:45 pm   

MrRoger,
kiedys na forum przerabialismy podobny temat
zerknij bo wydaje mi sie ze tu chodzi o wywoz smieci i kanalizacje
to jest prawdopodobnie kwote roczna , ktora bedzie rozbita na raty
zreszta poczytaj
http://forum.niedziela.nl/viewtopic.php?t=8310
_________________
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj

( ͡° ͜ʖ ͡°).
Ostatnio zmieniony przez Gochna H Pon Lut 22, 2010 7:07 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ja1206 
Gaduła

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 13 Kwi 2009
Posty: 103
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 7:46 pm   

a ja mam takie pytanie czy ktos placi rowniez waterschaps belasting od Hollandse Delta.Mi przyszlo za rok 2010 az 242 euro,przy czym za polowe 2009 roku mialam do zaplaty tylko 60 euro.czy ktos wie cos na ten temat.aha natomiast afvalstoffenheffing mam do zaplaty 259 euro za caly 2010 rok.czy oprocz tego cos mi jeszcze przyjdzie do zaplaty ,bo juz sie tego troche nazbieralo.dodam ze wynajmuje mieszkanie.pozdrawiam
 
 
stroopwafel 
Mega gaduła
Debesciak

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1162
Skąd: Noord Holland
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 8:22 pm   

300-350 euro na rok za smieci to normalna kwota przynajmniej ja tak mam w Amsterdamie. Wszystko chcielibyscie za darmo!! a w Polsce nie placiliscie za smieci?!
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 9:37 pm   

U mnie 2x do roku przychodza podatki "gminne" - raz wlasnie smieci (byly teraz) i drugi przyjdzie za pare miesiecy - oba po ~350 euro
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
 
 
ja1206 
Gaduła

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 13 Kwi 2009
Posty: 103
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 10:24 pm   

nie mowie ze chce tu cos za darmo tylko sie pytalam czy ktos dostal podatek z delty za wode i czy jescze cos dostane.
 
 
Gochna H 
MODERATOR


Pomogła: 207 razy
Dołączyła: 24 Gru 2006
Posty: 8362
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 10:32 pm   

ja1206,
mozesz ...
np,rachunek za zuzycie wody tzw "rozliczenie roczne"
nim go jednak otrzymasz, ktos spisze twoj licznik (samemu tez mozna podac stan licznikow przez strone inter)
ja co roku dostaje rozliczenie za wode w maju i co roku mam spory rachunek do zaplacenia/wyrownania

:061:
_________________
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj

( ͡° ͜ʖ ͡°).
Ostatnio zmieniony przez Gochna H Pon Lut 22, 2010 10:33 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mathnl 
Gaduła nad gadułami :-)


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 906
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 10:51 pm   

ja1206, Smieci , woda i ścieki to sa chyba wszystkie podatki(opłaty jednorazowe roczne) stałe, jeśli mieszkanie wynajmujesz.
 
 
baileys 
MODERATOR
baileys


Pomogła: 83 razy
Dołączyła: 01 Wrz 2008
Posty: 4392
Skąd: z domu
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 6:57 pm   

Mathnl, zalezy jak ma kontrakt podpisany z wynajmujacym.
_________________
Benzyna drozeje gdyz z powodu podwyzek cen paliwa zdrozal jej transport
 
 
ja1206 
Gaduła

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 13 Kwi 2009
Posty: 103
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 9:26 pm   

na kontrakcie mam ze sama place riolrecht czyli to wlasnie chyba te wszystkie oplaty
 
 
bati3 
Gaduła

Dołączyła: 12 Lip 2009
Posty: 130
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 5:39 pm   

ja1206 napisał/a:
na kontrakcie mam ze sama place riolrecht czyli to wlasnie chyba te wszystkie oplaty


no to jak tylko riol masz w kontrakcie to ten co ci wynajmuje niech afval czyli smieci zaplaci
 
 
ja1206 
Gaduła

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 13 Kwi 2009
Posty: 103
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 9:22 pm   

ok tylko ze afval na mnie jest zaadresowane wiec co tez mam isc z tym do tego co mi wunajmuje mieszkanie
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 9:12 am   

Sprobowac mozesz, ale raczej splawi Cie na drzewo...
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Nie Lut 28, 2010 9:12 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tommy24 
Poczatkujacy
tommy24

Wiek: 44
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 18
Skąd: aalsmeer
Wysłany: Sob Paź 23, 2010 5:10 pm   

Mam pytanko dotyczące tego tematu.Kupiłem dom i 1.11.2010 sie przeprowadzamy.Czy muszę coś gdzieś jeszcze zgłaszać poza meldunkiem w Gemente odnośnie wody,ścieków,śmieci i podatków.Ja dokładnie wygląda sprawa z wodą,czy mogę wybrać dostawce tak jak to jest z gazem i energią ? Gdzie i komu przekazać aktualny stan liczników z dnia zakupu nieruchomości ?
 
 
 
Gochna H 
MODERATOR


Pomogła: 207 razy
Dołączyła: 24 Gru 2006
Posty: 8362
Wysłany: Sob Paź 23, 2010 5:45 pm   

tommy24,

dostawce gazu i pradu mozesz sobie wybrac sam

woda (zazwyczaj) scieki, oraz wywoz smieci smieci lezy w kompetencji gemeente

podatek od gruntu nalicza rowniez gemeente ,dostaniesz raz do roku powiadomienie listowne a w nim wyszczegolnienie, ile ,za co i od kiedy bedziesz placil
oplaty sa wysokie ,ale wszystko jest ''rozbite'' na raty ,ktore gmina potraca zazwyczaj automatycznie z konta
:039:
_________________
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj

( ͡° ͜ʖ ͡°).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group