NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zły przelew - co dalej?
Autor Wiadomość
zaq 
Mega gaduła
miszcz nad miszcze


Pomógł: 96 razy
Wiek: 103
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2348
Skąd: z Nienacka k/Ams
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 3:18 pm   

sylwia_lelystad, jezeli te pieniadze dotarly na konto docelowe, to nie wierze, ze tak po prostu by je z tamtad zabrali.
Ostatnio zmieniony przez zaq Wto Lis 03, 2009 3:18 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mroweczka 
Gaduła


Pomogła: 2 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 18 Cze 2007
Posty: 192
Skąd: Loenen aan de Vecht
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 8:33 pm   

MiniSmurfin napisał/a:
mikka napisał/a:
Z tego co się dowiedziałem to tylko w Postbanku sprawdzają czy jest zgodność nazwiska odbiorcy z numerem konta.


Zgadza sie.


w RABOBANKU TEZ!
_________________
You can't stop me
You can't break me
You can't reach me
You can't see me
You can try all you can
But you'll never defeat me!
 
 
 
mikka 
Gaduła
Fire, walk with me!

Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 173
Skąd: Tilburg
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 2:09 am   

Jeśli przelew nie został jeszcze zaksięgowany u odbiorcy, to można zlecenie zmienić lub usunąć. W momencie gdy status jest 'goedgekeurd' - jest już za póżno. Bank nie ma prawa tego cofnąć, ponieważ te pieniądze nie są ich i nie mogą o nich decydować. Jedynie mogą zapytać właściciela konta czy dobrowolnie odeśle ten przelew z powrotem, ale nie musi się zgodzić. I tą wersję potwierdza również Postbank:

Cytat:
Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:
* Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
* Schrijf een brief aan de Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
* Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING bij met daarop de overschrijving,
* Stuur dit naar (zonder postzegel): (tutaj adres)

De ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.


Nawiązując jeszcze do wspomnianego 'terugboeken', cytat ze strony Rabobanku:

Cytat:
Wanneer er een automatische incasso van uw betaalrekening is afgeschreven, dan kunt u de Rabobank binnen 56 kalenderdagen (acht weken) na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken. Dit geldt niet voor eenmalige incassomachtigingen en incasso's voor loterijen en kansspelen. Neem contact op met uw Rabobank als u een incasso wilt laten terugboeken.


Dodatkowo: Warunki do terugboeken incasso w ABN

Zainteresowanym eksperymentami polecam zrobienie przelewu (choćby 1 euro) na własne lub rodzinne konto, z podanym prawidłowym numerem i obojętnie jaką nazwą odbiorcy. Spróbowałem wykonać przelew z Rabobanku do Rabobanku z nazwą odbiorcy QWERTY12345 i poszło. Do odbiorcy pieniądze również doszły. Z ciekawości zrobiłem z naszego rodzimego mBanku mniej więcej podobny przelew, a nawet 'lepszy' bo z wymyślonym adresem - rezultat ten sam.

W kilka dni powinni się skontaktować z właścicielem konta, więc jeśli nie zadzwonią do weekendu, to w poniedziałek idę dalej ich gnębić.
 
 
 
Gosialinska
Poczatkujacy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 16
Skąd: Zuid Holland
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 11:02 am   

mikka napisał/a:
W kilka dni powinni się skontaktować z właścicielem konta, więc jeśli nie zadzwonią do weekendu, to w poniedziałek idę dalej ich gnębić.


Nie denerwuj sie jesli do weekendu nie zadzwonia, bo pewnie tak wlasnie bedzie. Zajmij sie czyms innym i zapomnij na kilka dni o sprawie, bedziesz mial wiecej sil na glebienie ich od poniedzialku. Niestety, na arogancje urzednikow trzeba miec stalowe nerwy, duzo cierpliwosci i czasu.
 
 
zaq 
Mega gaduła
miszcz nad miszcze


Pomógł: 96 razy
Wiek: 103
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2348
Skąd: z Nienacka k/Ams
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 11:07 am   

mikka, daj znac jak ci poszlo gnebienie. warto wiedziec na przyszlosc jak postepowac, bo kazdemu moze sie taka pomylka zdarzyc.

powodzenia
_________________
"Problem z cytatami w internecie jest taki, ze ludzie natychmiast wierza w ich prawdziwosc." - Abraham Lincoln

"Dlaczego meteoryty zawsze lądują w kraterach?" - Sedes z Porcelitu

http://bynajmniej.net
 
 
 
MAARIT 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomogła: 9 razy
Wiek: 56
Dołączyła: 13 Cze 2007
Posty: 479
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 6:24 pm   

Niedawno byla taka sytuacja ,slyszalam w telewizji : ojciec wyslal na konto syna 43000 euro ,pomylil sie w wypelnieniu nr konta i pieniadze dostala jakas pani.Kupila sobie za ta kase nowe autko ,no i oczywiscie inne rzeczy.Facet poszedl do sadu i pani musiala mu oddac pieniadze ,ale juz ich nie miala .....
Zalezy kto dostal te pieniadze ,jak ktos uczciwy to Ci odda ,a jak nie ,to troche bedziesz sie musial nachodzic zanim zobaczysz swoje pieniadze ,bo je wyslales dobrowolnie........powodzenia
W Twoim banku powinni Ci pomoc i znalesc ta osobe,ktora moze juz latac po sklepach..........
_________________
Leven is.
Geven en Nemen.
Meestal nemen we te veel!
 
 
 
mikka 
Gaduła
Fire, walk with me!

Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 173
Skąd: Tilburg
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 7:04 pm   

MAARIT napisał/a:
Niedawno byla taka sytuacja ,slyszalam w telewizji : ojciec wyslal na konto syna 43000 euro ,pomylil sie w wypelnieniu nr konta i pieniadze dostala jakas pani.Kupila sobie za ta kase nowe autko ,no i oczywiscie inne rzeczy.Facet poszedl do sadu i pani musiala mu oddac pieniadze ,ale juz ich nie miala .....
Zalezy kto dostal te pieniadze ,jak ktos uczciwy to Ci odda ,a jak nie ,to troche bedziesz sie musial nachodzic zanim zobaczysz swoje pieniadze ,bo je wyslales dobrowolnie........powodzenia
W Twoim banku powinni Ci pomoc i znalesc ta osobe,ktora moze juz latac po sklepach..........


mikka napisał/a:
W NL z tego co się dowiedziałem to ta zasada o której piszesz również obowiązuje. Chociaż jeszcze wczoraj czytałem artykuł o ojcu który pomylił się przy numerze konta gdy wysyłał 36.000 euro dla syna. Kobieta która odebrała pieniądze nie chciała ich oddać, ale sprawa się tak skończyła że oddała bodajże 10.000 euro, a resztę musi oddać z czasem (bo je wydała).


Masz rację, nie za dobrze zapamiętałem oryginału:

Cytat:
ALMELO - Een man uit Wageningen heeft bij het overboeken van 43.000 euro een duur foutje gemaakt. Eind juni wilde de man dit bedrag overboeken op de rekening van zijn zoon, maar door een typefout kwam het geld terecht op de rekening van een vrouw in Almelo.

Zij heeft ruim driekwart van het geld meteen gebruikt om gokschulden af te betalen en een auto te kopen.

Een verzoek van de man en de bank aan de vrouw om het geld terug te storten liep op niks uit. Vervolgens is de politie ingeschakeld, die bij een huiszoeking in de woning van de vrouw 10.000 euro aan contant geld vond.

Via een kort geding dinsdag bij de rechtbank in Almelo wil de Wageninger deze 10.000 euro plus het bedrag dat de auto bij verkoop oplevert, terugkrijgen.

Het Openbaar Ministerie in Almelo is inmiddels een strafrechtelijke procedure tegen de vrouw begonnen. Deze kan tot terugvordering van het resterende bedrag leiden. Voordat het zo ver is, kan het nog wel een jaar duren.




MAARIT: W moim banku zazwyczaj natrafiam na rudego chłopaka który prawdopodobnie ma duże problemy w życiu towarzyskim, lub na przysłowiowego playboy'a, który częściej przynosi koleżankom 'kippensoep' niż obsługuje klientów. To co ostatnio udało mi się załatwić to dzięki dwóm paniom, które przynajmniej wiedziały w jaki sposób sprawdzić bank odbiorcy i przyjęły zgłoszenie o którym wspomniani panowie nawet nie mieli pojęcia.

zaq: w przyszłym tygodniu napiszę o postępach, bo nie sądzę aby w tym tygodniu cokolwiek załatwili

[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 10:43 pm ]
Obiecałem, że będę informować na bieżąco, więc po kolei:

Pytałem się czy coś się ruszyło w sprawie kontaktu z właścicielem konta - jeszcze nic. W tej chwili Rabobank nie może nic zrobić, gdyż ABN-Amro musi nawiązać kontakt, a następnie dać odpowiedź do Rabobanku. Dokładnie niewiadomo ile to może potrwać, odbiorca nie ma żadnego limitu czasowego na odpowiedź (co jest logiczne). Pozostaje czekać. W przyszłym tygodniu znowu pójdę zapytać o status (aby o mnie nie zapomnieli), bo w obecnej sytuacji codzienne chodzenie i tak nie ma większego sensu.

Stay tuned :083:
 
 
 
Laponia 
Poczatkujacy

Dołączyła: 06 Sie 2009
Posty: 5
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 2:55 pm   

Witam,

Mialam identyczna sytuacje i to niestety dwa razy mi sie przydazyla. W Holandii w tym wypadku to totalna porazka i zero szans na odzyskanie tych pieniedzy poprzez bank. Gdzies, jak czytalam, ktos napisal, ze ING/Postbank sprawdza sam czy numer konta pokrywa sie z wlascicielem. TAK! ALE TYLKO I WYLACZNIE JESLI DOTYCZY TO KONT ING/POSTBANK. Jesli robisz przelew z Ing na inny bank, oczywiscie, ze tych danych juz nie weryfikuje. Prawda tez jest taka, ze bank z ktorego robiony byl przelew moze byc tak "uprzejmy" i poprosic osobe, na ktorej konto trafily pieniadze o zwrot tych pienidzy. hmmm.... z mojego doswiadczenia wynika, ze marne szanse....
Jesli chodzi o polskie procedury absolutnie bym ich tutaj nie porownywala. Tez robilam rozeznanie w Polsce na ten temat. Tam jest to duzo prostsze, zwlaszcza, jesli dotyczy to przelewow za faktury firmowe. Wystarczy podobno zglosic taki blad do urzedu skarbowego i sprawa zalatwiona. Tautaj chyba metoda "osobista" jedynia zdalaby egzamin.

pozdrawiam serdecznie
_________________
"bo trzeba byc czlowiekiem dla drugiego czlowieka"
 
 
mikka 
Gaduła
Fire, walk with me!

Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 173
Skąd: Tilburg
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 6:59 pm   

A jednak..

Dostałem na konto przelew oznaczony jako
Cytat:
RETOUR FOUTIEVE BOEKING
z kwotą która oryginalnie przelałem. Szkoda że nie wiem czyje to jest konto, bo wysłałbym chociaż list z podziękowaniami lub 'znaleźne'. Właściciel konta (tak jak już zostało powiedziane) nie ma obowiązku zwrotu takich przelewów, ale zaoszczędził nam obojgu latanie po sądach (tak jak w przytoczonym artykule) i za to mu chwała. Wciąż wydaje mi się, że to było konto firmowe (firmy przecież muszą się na bieżąco rozliczać, więc jeszcze mogliby mieć z tego powodu problemy), poza tym.. ten podejrzany uśmieszek pracownika z ABN-Amro. Mimo wszystko, nie ma już sensu gdybać 'co by było gdyby', najważniejsze że się udało. No i mam nauczkę na przyszłość jeśli chodzi o zaawansowany system weryfikacji przelewów bankowych w typowym, cywilizowanym kraju.

Dziękuję wszystkim za dobre rady i słowa otuchy! Przydały się.
 
 
 
Hamster 
Gaduła

Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 29 Lip 2007
Posty: 102
Skąd: Hengelo
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 7:11 pm   

Gratuluje!!

ciesze sie ,ze sprawa zakonczyla sie pomyslnie
zycze powodzenia :023:
 
 
zaq 
Mega gaduła
miszcz nad miszcze


Pomógł: 96 razy
Wiek: 103
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2348
Skąd: z Nienacka k/Ams
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 7:43 pm   

mikka, jak chcesz podziekowac to przelej mu 1centa i w tytule przelewu wpisz podziekowania:)

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 7:46 pm ]
chyba, ze to faktycznie konto firmowe bylo, to moze nie dziekuj przelewem zeby im znowu nie robic klopotu :)
_________________
"Problem z cytatami w internecie jest taki, ze ludzie natychmiast wierza w ich prawdziwosc." - Abraham Lincoln

"Dlaczego meteoryty zawsze lądują w kraterach?" - Sedes z Porcelitu

http://bynajmniej.net
 
 
 
mikka 
Gaduła
Fire, walk with me!

Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 173
Skąd: Tilburg
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 8:26 pm   

zaq napisał/a:
mikka, jak chcesz podziekowac to przelej mu 1centa i w tytule przelewu wpisz podziekowania:)

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 7:46 pm ]
chyba, ze to faktycznie konto firmowe bylo, to moze nie dziekuj przelewem zeby im znowu nie robic klopotu :)


Tak się składa że myślałem o tym samym :) Ale ostatecznie zrezygnowałem z pomysłu, bo rzeczywiście mogą mieć problemy (jeśli to konto firmowe). No i mogą czuć lekką pogardę, że aż 1 centa dostali.

Szkoda że w bankach nie ma takiej opcji jak PM na forum - niewiadomo kim jest osoba po drugiej stronie, ale można się z nią kontaktować.
 
 
 
Laponia 
Poczatkujacy

Dołączyła: 06 Sie 2009
Posty: 5
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 10:44 am   super!

na prawde trafiles na uczciwych ludzi. Moze to byli Holendrzy, bo Polacy nie zwracaja... zwykle... albo trzeba sie uprzednio zestresowac, nalatac, nablagac itd itp to moze sie uda :-)
Moja kolezanka rowniez otrzymala zwrot pieniedzy na swoje konto, z ta roznica, ze u niej pomylkowo Belasting uzyl niewlasciwego konta. I takie sytuacje rowniez sie zdarzaja.
_________________
"bo trzeba byc czlowiekiem dla drugiego czlowieka"
 
 
Mariola101 
Super gaduła
Strasznie uparta...


Pomogła: 7 razy
Wiek: 39
Dołączyła: 08 Lip 2009
Posty: 343
Skąd: Nl
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 2:16 pm   

Potrzebuję pomocy.
Zrobiłam przelew acceptgiro 2 razy ten sam .Jak cofnąc pieniązki za 1 przelew ?
Dodam , ze mam konto w ABN AMRO .
_________________
Im kto wyższy, tym łatwiej i niżej spaść może.

— Adam Mickiewicz
Ostatnio zmieniony przez Mariola101 Wto Lut 02, 2010 2:55 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mikka 
Gaduła
Fire, walk with me!

Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 173
Skąd: Tilburg
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 3:42 pm   

Na 100% nie jestem pewny (nie korzystałem nigdy z Acceptgiro, nie wiem czy w ABN nie ma opcji cofania), ale: wydaje mi się że jeśli w obu przypadkach podałaś ten sam 16-cyfrowy kod, to teoretycznie tylko jeden powinien zostać przyjęty przez odbiorcę. Najlepiej skontaktuj się z odbiorcą, jakby co to masz podstawę do zwrotu (2x ten sam kod).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group