euro-acceptgiro |
Autor |
Wiadomość |
AjGoR
Poczatkujacy
Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 1
|
Wysłany: Śro Gru 09, 2009 7:29 pm euro-acceptgiro
|
|
|
witam wszystkich
pozwoliłem sobie założyć temat odnośnie euro-acceptgiro, gdyż jednego zbiorczego nie ma, znalazłem tylko porozrzucane wątki, msle ze ten temat pozwoli dla wielu osób wyjaśnić co i jak z pismami Belastingdienst Toeslagen
przedstawię to na swoim przykładzie
Otóż dostałem pismo Belastingdienst Toeslagen, a wraz z nim euro-acceptgiro
okazuje się, że przyznano mi za dużo euro i muszę zwrócić ową należność z powrotem do NL
oto skan doumentu
Z tego co widzę to mam podany Numer konta na ktory muszę wplacić pieniazki to:
2445588, nazwa: Bealstingdienst Toeslagen
i tu zaczynają sie schody
chce zrobić przelew przez internet i nie mogę bo nie mam wszystkich danych
chwila szukania i mam wszystkie wiadomości:
Beneficjent - Belastingdienst Apeldoorn
Postbank 2445588
kod IBAN (nr rachunku beneficjenta) - NL86 INGB 0002445588
kod BIC - INGBNL2A
Adres: Stationsplein 50, 7311 NZ, Apeldoorn, Netherlands
i teraz mam pytanie - na stronie http://www.eutaxservice.pl/index.php?go=dop
znalazłem ze w okienku Tytuł płatności - należny wpisać numer z czeku
który to będzie w moim przypadku ?, gdyż chce zrobić przelew internetowy
bedzie to co pod znaczkiem euro (zielone okienko) betalingskenmerk ??
oraz 2 kwestia:
Nazwa banku odbiorcy - ING
a nazwa i numer oddziału ? ..... -> gdzie to mogę znaleźć |
Ostatnio zmieniony przez AjGoR Śro Gru 09, 2009 9:46 pm, w całości zmieniany 9 razy |
|
|
|
|
mikka
Gaduła Fire, walk with me!
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 173 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Śro Gru 09, 2009 7:43 pm
|
|
|
W Rabobanku przy wykonywaniu Acceptgiro należy podać:
- Over te schrijven: kwota przelewu (54 euro jeśli dobrze widzę)
- Naar rekening: numer konta (P2445588)
- Ten name van: nazwa odbiorcy (Belastingdienst Apeldoorn)
- Betalingskenmerk: 'kod' opłaty (to co zamazałeś na zielono, w dolnej części)
Aha, ING podaje taki numer IBAN: NL86 INGB 0002445588
Dane do przelewu:
ING Bank Amsterdam
Foreign Operations
Po Box 1800
1000 BV Amsterdam
The Netherlands |
Ostatnio zmieniony przez mikka Śro Gru 09, 2009 9:28 pm, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
qwerty123
Poczatkujacy
Dołączyła: 06 Mar 2010 Posty: 2
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:15 pm
|
|
|
Witam, miałam taką samą sytuację.
kod IBAN i kod BIC znalazłam również na tej stronce http://www.eutaxservice.pl/index.php?go=dop
No i teraz moje pytanie, w poście powyżej kod IBAN to : NL86 INGB 0002445588
a na stronce przeze mnie podanej to NL38 PSTB 0002 4455 88
Moje pytanie brzmi który jest prawidłowy.
Przelew już wykonałam, na IBAN z tego forum.
Po czym na odwrocie pisma, które dostałam z Holandii (z tym żółtym blankietem) jak byk są napisane kod IBAN i kod BIC :/ czego nie zauważyłam wcześniej i jest on identyczny jak ten z podanej przeze mnie strony.
Co mam teraz zrobić? Dlaczego te kody się różnią jeżeli dotyczą tego samego???
POMOCY! |
|
|
|
|
mikka
Gaduła Fire, walk with me!
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 173 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:27 pm
|
|
|
qwerty123 napisał/a: | Witam, miałam taką samą sytuację.
kod IBAN i kod BIC znalazłam również na tej stronce http://www.eutaxservice.pl/index.php?go=dop
No i teraz moje pytanie, w poście powyżej kod IBAN to : NL86 INGB 0002445588
a na stronce przeze mnie podanej to NL38 PSTB 0002 4455 88
Moje pytanie brzmi który jest prawidłowy.
Przelew już wykonałam, na IBAN z tego forum.
Po czym na odwrocie pisma, które dostałam z Holandii (z tym żółtym blankietem) jak byk są napisane kod IBAN i kod BIC :/ czego nie zauważyłam wcześniej i jest on identyczny jak ten z podanej przeze mnie strony.
Co mam teraz zrobić? Dlaczego te kody się różnią jeżeli dotyczą tego samego???
POMOCY! |
Oba są prawidłowe, ale od 2009 roku powinno się używać NL86 INGB 0002445588. NL38 PSTB 0002 4455 88 to IBAN gdy jeszcze konta należały do Postbanku. |
_________________ BICheck - weryfikacja kont bankowych [nowa wersja] |
|
|
|
|
qwerty123
Poczatkujacy
Dołączyła: 06 Mar 2010 Posty: 2
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:39 pm
|
|
|
AVE, dzięki za pomoc. Orientujesz się może, czy dostane jakieś pismo z Holandii, że kwota została wpłacona?
Ahaa, no i adresy też są inne:
- na forum jest: Stationsplein 50, 7311 NZ, Apeldoorn, Netherlands - I NA TEN WYSŁAŁAM
- na stronce: Postbus 9055, Kod i miejscowość: 7300 GT, Apeldoorn, Państwo: Holandia
Który jest poprawny?
Może będziesz mogła mi pomóc jeszcze w jednej sprawie, napiszę w tym wątku.
W styczniu otrzymałam pismo, że co miesiąc będą wypłacac mi 61€, poszłam z tym do biura w którym się rozliczałam, facet powiedział, że trzeba to stopnąć. Tak też zrobiliśmy, on przy mnie zadzwonił do tego urzędu (belastin.... coś tam coś tam) i powiedział, że mam czekać na pismo od nich.
Po jakiś 2 tygodniach przyszło pismo razem z żółtym balnkietem, że wysłano mi 61€ za miesiąc styczeń i muszą im tą kasę oddać.
Po kilku dniach nagle otrzymałam pieniądze za rok 2008, 2009 i 2010. W sumie ponad 700€ Tylko, że ja ostatnio w Holandii byłam w roku 2007 :/ jak to możliwe, że dostaję za te lata kasę?
Babka z biura w którym się rozliczałam powiedziała mi, że urząd holenderski i tak się o to upomni, ale nie powiedziała mi jakim cudem przyznają mi kasę za lata, kiedy mnie tam nie było :///////////
Dzisiaj w końcu zapłaciłam te 61€ ale nie wiem co z resztą kasy, oni samo się o to upomną? Znowu przyślą żółte blankiety?
TROSZKE TO ZAGMATWANE :/ |
|
|
|
|
Gochna H
MODERATOR
Pomogła: 207 razy Dołączyła: 24 Gru 2006 Posty: 8362
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:51 pm
|
|
|
qwerty123,
sami sie o to upomna jak dojda do tego, ze te pieniazki ktore przelali Ci na konto jednak Ci sie nie nalezaly
|
_________________ http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
( ͡° ͜ʖ ͡°). |
|
|
|
|
mikka
Gaduła Fire, walk with me!
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 173 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 2:52 pm
|
|
|
qwerty123 napisał/a: | AVE, dzięki za pomoc. Orientujesz się może, czy dostane jakieś pismo z Holandii, że kwota została wpłacona?
Ahaa, no i adresy też są inne:
- na forum jest: Stationsplein 50, 7311 NZ, Apeldoorn, Netherlands - I NA TEN WYSŁAŁAM
- na stronce: Postbus 9055, Kod i miejscowość: 7300 GT, Apeldoorn, Państwo: Holandia
Który jest poprawny?
|
Tak, powinnaś otrzymać potwierdzenie od Belastingdienstu.
Ten pierwszy adres jest realny (tzn. jeśli chcesz tam pójść), a drugi to skrzynka pocztowa (czyli adres korespondencyjny).
Co do dodatku to najlepiej jeśli ktoś bardziej obeznany w temacie się wypowie. Możliwe, że przy zjechaniu do Polski nie zatrzymano tego dodatku i raczej się upomną. |
_________________ BICheck - weryfikacja kont bankowych [nowa wersja] |
|
|
|
|
poul28
Poczatkujacy
Dołączył: 28 Kwi 2010 Posty: 1
|
Wysłany: Śro Kwi 28, 2010 8:23 pm
|
|
|
[quote="mikka"]W Rabobanku przy wykonywaniu Acceptgiro należy podać:
- Over te schrijven: kwota przelewu (54 euro jeśli dobrze widzę)
- Naar rekening: numer konta (P2445588)
- Ten name van: nazwa odbiorcy (Belastingdienst Apeldoorn)
- Betalingskenmerk: 'kod' opłaty (to co zamazałeś na zielono, w dolnej części)
chce zrobic taki przelew bankiem wbk-wiem juz gdzie co mam wpisać:)
i tu mam pytanie na numer konta w tym wypadku(P2445588)??
czy moge wpisać ten 0002445588 ??
jest jakaś różnica?
prosze o rade;)
[ Dodano: Czw Kwi 29, 2010 2:54 pm ]
..no to sie dowiedziałem ze w polsce nie da rady takim żółtym papierkiem zapłacić..:// ale wtopa tylko przelewem raczej.. |
|
|
|
|
Honda
Nieśmiały użytkownik
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Zaandam
|
Wysłany: Pon Maj 10, 2010 3:43 pm
|
|
|
A czy mozna to zapłacic przez moneybookers ? albo jakos internetowo ? |
|
|
|
|
tonia_24
Poczatkujacy
Dołączyła: 07 Sie 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Sob Sie 07, 2010 11:29 am
|
|
|
Otrzymałam druczek euro- acceptgiro, który zapłaciłam w BZ WBK (uprzednio przerabiając wszystko na polskie polecenie przelewu zagranicznego). Czy może mi ktoś powiedzieć ile czasu się czeka na potwierdzenie z Belastingdienst, że pieniążki doszły? Bo czekam już prawie 3 tyg i trochę mnie to martwi... |
|
|
|
|
jagodka
Gaduła nad gadułami :-) zona udomowiona
Pomogła: 10 razy Dołączyła: 06 Kwi 2010 Posty: 601 Skąd: HAGA
|
Wysłany: Sob Sie 07, 2010 8:19 pm
|
|
|
tonia_24 napisał/a: | Otrzymałam druczek euro- acceptgiro, który zapłaciłam w BZ WBK (uprzednio przerabiając wszystko na polskie polecenie przelewu zagranicznego). Czy może mi ktoś powiedzieć ile czasu się czeka na potwierdzenie z Belastingdienst, że pieniążki doszły? Bo czekam już prawie 3 tyg i trochę mnie to martwi... |
A co masz na mysli potwierdzenie? Oni Ci nie wysla ani nie zadzwonia i jezeli chcesz sie dowiedziec czy masz czyste konto to najlepiej do nich zadzwon i o to zapytaj.
Jezeli nic od nich nei uslyszalas to chyba doszly bo oni napewno przyslalib y przypomnienie o zaplacie...z odsetkami |
|
|
|
|
tonia_24
Poczatkujacy
Dołączyła: 07 Sie 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Sob Sie 07, 2010 10:22 pm
|
|
|
Myślałam, że powinno coś przyjść- tak mi przynajmniej Pan w banku powiedział i mikka tutaj na forum też pisze, że powinno przyjść...
qwerty123 napisał/a: | Orientujesz się może, czy dostane jakieś pismo z Holandii, że kwota została wpłacona? |
mikka napisał/a: | Tak, powinnaś otrzymać potwierdzenie od Belastingdienstu. |
Sama już nie wiem. Ale fakt- jakby coś nie tak było, to oni by się zaraz odezwali, bo odsetek to oni nie odpuszczą... No nic- może spróbuję się do nich w poniedziałek dodzwonić i spytać- zobaczymy jak to wyjdzie z moim ang. |
Ostatnio zmieniony przez tonia_24 Sob Sie 07, 2010 10:23 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagodka
Gaduła nad gadułami :-) zona udomowiona
Pomogła: 10 razy Dołączyła: 06 Kwi 2010 Posty: 601 Skąd: HAGA
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 9:29 am
|
|
|
tonia_24 napisał/a: |
Sama już nie wiem. Ale fakt- jakby coś nie tak było, to oni by się zaraz odezwali, bo odsetek to oni nie odpuszczą... No nic- może spróbuję się do nich w poniedziałek dodzwonić i spytać- zobaczymy jak to wyjdzie z moim ang. |
Tonia, ja nigdy nie otrzymuje zadnego potwierdzenia ze cos oplacilam czy to accept giro czy przelew.
Natomiast pewnie Cie nei pocieszy ze nie raz do nich dzwonilam aby cos wyjasnic i czesto mily odbiorca mi odpowiadal w slicznym angielskim ze nie maja oni prawa rozmawiac przez telefon w jezyku angielskim
To jest naprawde denerwujace bo czasami nie mam czasu pojsc do biura by wyjasnic o co dokladnie w ich pismie chodzi a google tlumacz nie zawsze dobrze tlumaczy i tu mi odpowiada pani po angielsku ze nie ma ona prawa rozmawiac po angielsku. Oczywiscie byla na tyle mila ze odpowiadalam na moje pytania tak lub nie gdy pytalam czy to w liscie oznacza to i to... Nie wiem czy to wszedzie tak jest czy tylko ja mialam takie historie.
Teraz nie dostaje za czesto zadnych pism a jak juz to zawsze do nich ide i prosze o tlumaczenie o co chodzi. |
|
|
|
|
tonia_24
Poczatkujacy
Dołączyła: 07 Sie 2010 Posty: 6
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 12:24 pm
|
|
|
jagodka napisał/a: | Tonia, ja nigdy nie otrzymuje zadnego potwierdzenia ze cos oplacilam czy to accept giro czy przelew. |
To mnie trochę uspokoiłaś. Dzięki A to jest fakt, że tam coś przez telefon załatwić po ang, to koszmar... |
|
|
|
|
jagodka
Gaduła nad gadułami :-) zona udomowiona
Pomogła: 10 razy Dołączyła: 06 Kwi 2010 Posty: 601 Skąd: HAGA
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2010 6:25 pm
|
|
|
Powodzenia bo moze to tylko ja mialam takiego pecha |
|
|
|
|
|