OLEJ NAPEDOWY |
Autor |
Wiadomość |
Damian639
Poczatkujacy den haag
Wiek: 42 Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 7
|
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 12:30 pm OLEJ NAPEDOWY
|
|
|
temat kieruje do uzytkownikow diesla.
czy nie zauwazyliscie czegos dzienego w tutejszym paliwie?
ja tankuje tylko i wylacznie na shellu (zbieram te znaczkie sam nie wiem po co )
spalanie w stosunku do polski mam wieksze a jezdze glownie trasy (100km dziennie do pracy i z powrotem) a na trasie auto powinno mniej spalac.
mnie zstanawia jak duzy dodatek jest bioestrow w tym paliwie bo ropa z shella ma wyraznie zielonkawy kolorek. dla porownania powiem ze w polsce tankowalem tylko na auchanie gdzie ropa byla zołciutka jak tyskie i mniej mi spalalo.
poczytalem na necie o skutkach jazdy na bioestrach i pierwszym objawem to pogorszenie dymanimi oraz wzrost spalania oraz to ze bioester ma wlasciwosci czyszczaco/ zrące co zaobserwowalem na swym silniku - rozszczelnienie ukladu paliwowego.
jestem juz po naprawie (145E za kilka uszczelek i wezykow) i zastanawiam sie czy wszystkie stacje maja paliwo o tej zielonkawej barwie.
pozdroo |
|
|
|
|
m4rcin
MODERATOR
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 4159
|
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 2:54 pm
|
|
|
Tankuje Shell V-Power diesel, przejechalem na tym w 2.5 roku ponad 120kkm i zero problemow.
Moje auta pala mniej niz w PL (2.0HDi 8V i 2.0HDi 16V) |
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem
"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym? Bill Machrone, 1991-09-24 |
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Nie Mar 14, 2010 2:54 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
_TrotyL_
Poczatkujacy Masturbacja, gwałty.
Wiek: 39 Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Rotterdam
|
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 12:57 am
|
|
|
Ja odczuwam tutaj ze cos jest nie tak z LPG, powaznie, jak zatankuje w PL to silnik pracuje z wieksza kulturą. |
|
|
|
|
zaq
Mega gaduła miszcz nad miszcze
Pomógł: 96 razy Wiek: 102 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2348 Skąd: z Nienacka k/Ams
|
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 8:43 am
|
|
|
a ja mam podobne obserwacje do marcina. spalanie zawsze spadalo po zatankowaniu oleju za zachodnia granica. teraz mam to samo na benzynie. jak wracam z pl to tankuje tak, zeby starczylo tylko do granicy, a dopiero w de leje do pelna. nie uzywam paliwa v-power, wiec moje obserwacje dotycza tylko zwyklego on i 95. |
_________________ "Problem z cytatami w internecie jest taki, ze ludzie natychmiast wierza w ich prawdziwosc." - Abraham Lincoln
"Dlaczego meteoryty zawsze lądują w kraterach?" - Sedes z Porcelitu
http://bynajmniej.net |
|
|
|
|
beta9
Poczatkujacy beta9
Dołączyła: 14 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: holandia
|
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 11:15 am
|
|
|
Nie ma żadnej różnicy w paliwie. Jeśli Damian639 masz coś nie tak ze spalaniem, to może sprawdż wtryskiwacze i kąt wyprzedzenia zapłonu na pompie. Zresztą przyczyn może być wiele nie związanych z paliwem. Kolor paliwa nie ma znaczenia i nie zależy od ilości dodatków bioetanolu. |
|
|
|
|
Gochna H
MODERATOR
Pomogła: 207 razy Dołączyła: 24 Gru 2006 Posty: 8362
|
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 4:59 pm
|
|
|
Damian639, Cytat: | czy nie zauwazyliscie czegos dzienego w tutejszym paliwie? |
zauwazylam tylko tyle, ze jak zatankuje w Polsce
to mniej kilometrow przejade na pelnym baku
mam wrazenie ,ze to cos nie tak jest z polskim dislem .... |
_________________ http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
( ͡° ͜ʖ ͡°). |
|
|
|
|
zaq
Mega gaduła miszcz nad miszcze
Pomógł: 96 razy Wiek: 102 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2348 Skąd: z Nienacka k/Ams
|
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 5:16 pm
|
|
|
Gochna H napisał/a: | ...mam wrazenie ,ze to cos nie tak jest z polskim dislem .... |
nie tylko z olejem, bo to samo jest z benzyna. |
_________________ "Problem z cytatami w internecie jest taki, ze ludzie natychmiast wierza w ich prawdziwosc." - Abraham Lincoln
"Dlaczego meteoryty zawsze lądują w kraterach?" - Sedes z Porcelitu
http://bynajmniej.net |
|
|
|
|
singelnl
Super gaduła
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 206
|
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 6:48 pm
|
|
|
dobry watek
Jest wiele stacji benzynowych , jest pare rodzajow benzyn , pare rodzajow diesli,
roznia sie one cena i jakoscia.
Problem w tym ze zwykly posiadacz auta nie ma pojecia co wlewa do baku ??
Nigdy nie ma gwarancji co do jakosci benzyny czy diesla.
Osobiscie mam wieksze zaufanie do stacji w Holandii czy Niemczech niz w PL.
Nieraz mozemy sie podniecac ze tanio kupilismy paliwo ale zapewne bylo gorszej jakosci.
Nikt nie sprzeda nikomu paliwa dobrej jakosci za nizsza cene.
Co do stacji shell to uwazam je za jedne z lepszych.
Jak jest naprawde ?? to wiedza tylko ci ktorzy produkuja i dostarczaja paliwo do stacji |
|
|
|
|
hoolio
Gaduła FSW ZACHÓD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 116 Skąd: Świebodzin FSW
|
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 7:25 pm
|
|
|
Mam 2.2DTI i zauważyłem ze nawet tankujac na jednej stacji, w jednym tygodniu pali mi 7 a w nastepnym 10 litrow (oczywiscie na miescie). To dopiero cuda.... Jezdze co dziennie tak samo i nawet ta sama trasa. Naszczescie jezdzac Dieslem w ogole nie mysle o tankowaniu i o kosztach.... tankowanie nie boli tak jak w PL |
|
|
|
|
m4rcin
MODERATOR
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 4159
|
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 8:50 pm
|
|
|
Tankowanie nie... podatek od diesla tak...
Dlatego przy 60kkm/rok rozwazam jednak powrot do jakiejs turbo doladowanej benzyny. |
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem
"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym? Bill Machrone, 1991-09-24 |
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Pon Mar 15, 2010 8:50 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
singelnl
Super gaduła
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 206
|
Wysłany: Wto Mar 16, 2010 11:58 am
|
|
|
Ciekawy link z danymi gdzie falszuja paliwo w Polsce:
http://www.uokik.gov.pl/k..._pb_98_i_on.php
Tabele sa podzielone na wojewodzctwa, mozna odszukac tez miasta w ktorych sie przebywa w PL.
Ale zapewne to i tak nie wszystko |
|
|
|
|
Damian639
Poczatkujacy den haag
Wiek: 42 Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 7
|
Wysłany: Wto Mar 16, 2010 8:57 pm
|
|
|
co do stanu moje auto to chce sprostowac ze pompa jak i wtryskiwacze maja sie dobrze a nawet bardzo dobrze 34 tys km temu robiłem układ wtryskowy u pompiarza, wówczas wyminione zostały koncówki wtryskiwaczy oraz ustawiony kat wtrysku.
co do paliwa hmmmm mój mimo przetestowania róznych stacji w NL i D najmniej jednak spala i najlepszą kulturę pracy ma własnie na polskim paliwe np Eko Dielsel mady by Orlen lub to samo paliwo pod inna nazwa sprzedawane na stacjach Auchan.
zaraz usłysze ze bzdury pisze i ze skoro hipermarket to spewnoscia ma chrzczone paliwo z za wschodniej granicy. otóz nie! wiekszosc paliwa w polsce pochodzi z Orlenu tylko kazda inna stacja dodaje wsłasne dodatki i innaczej je potem nazywa. wyjatkiem jest lotos który to sam dla siebie bierze rope z dna bałtyku i LUK OIL radziecki wynalazek.
co do shella to w polsce mozna spotkac Diesel GTL V-power (GTL - Gas To Liquid) który to ma miec najwyzsza liczbe cetanową bo podchodzaca pod 70 kiedy to "normale diesla maja 49-51 a ulepszone ultimejty i inne werwy ok 55.
a czy ktos z was słyszał o sposobie wspomagania sparowania układu wtryskowego w dieslu, dodając do paliwa olej do silników 2-suwowych np mixol czy 2T????
ja czasem doleje wówczas "prawie nie słychac wtryskiwaczy
pozdroo |
|
|
|
|
przemekm26
Gaduła GD
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 183
|
Wysłany: Nie Mar 21, 2010 2:18 pm
|
|
|
Moj spala najmniej diesla,gdy jade niemieckimi autobanami 1000km na jednym baku,ale wjezdzajac juz na polskie drogi moze na baku uda sie przejechac 700km(paliwo nie odgrywa wielkiej roli v-power troszke lepiej wciska w siedzenia). Takze pierwszymi krokami jakie powinien podjac rzad w walce z emisja gazow cieplarnianych to polozyc duzy nacisk na poprawe drog i sytuacji na nich! Pochodze z 30 tys. miasta w Polsce i aby przejechac w dzien 2 km potrzeba czasami 3h stracic stojac w korku na zapalonym silniku(obwodnice buduja juz ponad 10 lat i jakos nie widac postepow!) . W Holandii podobnie - spalanie wieksze bo w korkach trzeba wiecej stac-ale tutaj nie wynika to z braku dobrych drog tylko z ilosci aut. |
|
|
|
|
|