Warunki zameldowania w zależności od gminy |
Autor |
Wiadomość |
rafu
Poczatkujacy
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 4:30 pm Warunki zameldowania w zależności od gminy
|
|
|
Witam Szanownych Forumowiczów
Mam kilka pytań odnośnie zameldowania się. Otóż z tego co przeczytałem różne gminy/miasta mają różne wymogi przy meldowaniu się.
Na przykład miasto Rotterdam (www.rotterdam.nl) wymaga następujące dokumenty:
1) valid passport or valid identity card and (if applicable) those of your child or children
2) original birth certificate of all those to be registered (authenticated or with apostil)
3) declaration by main occupant (Verklaring inwoning),
4) housing permit (Verhuurdersverklaring),
5) rental contract (“Huurcontract”) or sales contract (“Koopcontract”)
6) If you are an EU citizen, you must also register at the IND
Wątpliowści mam co do nr 3. Co to jest?
Natomiast nr 5 ujmuje umowę najmu i kontrakt z pracodawcą i tzw salarisy z dwóch miesięcy. Stąd też moje kolejne pytanie jak ta procedura wygląda gdy ja zamierzam znaleźć mieszkanie a następnie otworzyć firmę. Otóż nie będę w stanie wykazać jakichkolwiek dochodów w momencie meldowania się aczkolwiek dopiero po prawdopodobnie 2 miesiącach.
Czy jest możliwość ominięcia warunku wykazania kontraktu z pracodawcą i wykazania dochodów z dwóch ostatnich miesięcy? Słyszałem, że są miesjca/gminy gdzie wymogi nie są tak restrykcyjne? Czy to jest prawda?
W zasadzie interesują mnie 3 miasta Haga, Rotterdam, Amsterdam lub miejscowości wokół tych miast do 15 km.
Proszę o jakieś porady i z góry dziękuję za pomoc
pzdr |
|
|
|
|
LeGolasik
Gaduła nad gadułami :-) LeGolasik

Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 651
|
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 4:56 pm
|
|
|
Ad.3 To jest kontrakt wynajęcia mieszkania lub jego kupna ( akt własności) a nie kontrakt z pracodawcą. |
_________________ Lepiej żeby mnie nienawidzili takim, jaki jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę
Kurt Cobain |
|
|
|
|
Mucha_75
Gaduła nad gadułami :-) Mucha
Pomógł: 13 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 624 Skąd: Schiedam, GA
|
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 5:21 pm
|
|
|
Ad. 5 raczej. Ad. 3 to jest deklaracja własciciela mieszkania, że zgadza się na zameldowanie Ciebie w jego mieszkaniu. Tu masz wzór : http://www.uitgeest.nl/fi...an_inwoning.pdf |
Ostatnio zmieniony przez Mucha_75 Sob Mar 26, 2011 5:23 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rafu
Poczatkujacy
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 5:34 pm
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Natomiast
Jeśli 3 jest pozwoleniem na zameldowanie się to w takim razie czym jest nr 4 bo wydawało mi się że właśnie tym ?
Cytat: | pozwolenia od właściciela/wynajmującego na zameldowanie – tzw. verhuurdersverklaring |
Źródło: http://www.mieszkaniarott...meldunek_pl.htm
Natomiast znalazlem coś takiego jeszcze na stronie www.mieszkaniarotterdam.nl :
Cytat: | W związku z występującymi w gminie Rotterdam specjalnymi strefami, w niektórych przypadkach potrzebny nam będzie również huisvestingsvergunning, jest to pozwolenie na zameldowanie się z gminy Rotterdam. Aby go uzyskać potrzebne nam będą dokumenty poświadczające narodowość, wykonywanie pracy - kontrakt od pracodawcy oraz salarisy - kartki poświadczające uzyskiwanie zarobku z dwóch ostatnich miesięcy. Aby to uzyskać będą państwo zmuszeni wypełnić kilka dodatkowych formularzy. |
Ja to podciągnąłąm pod nr 5 ale jak mówicie to jest błąd |
Ostatnio zmieniony przez rafu Sob Mar 26, 2011 5:34 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|