NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
filtr czasteczek stałych
Autor Wiadomość
filip1500 
Poczatkujacy
spawacz

Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 38
Wysłany: Czw Sie 25, 2011 1:09 pm   filtr czasteczek stałych

witam,nie wie ktos czy jak usune filtr czasteczek stałych to auto przejdzie przeglad w NL???wiem ze przeglądy są tutaj dość szczegółowe
 
 
 
feel_x 
Super gaduła
feel_x


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 305
Wysłany: Czw Sie 25, 2011 9:15 pm   

W nl sprawdzaja spaliny. Musi byc w normie, a ropniak to juz wogole. Jak wywalisz dpf to watpie aby spaliny trzymaly norme.
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Nie Sie 28, 2011 2:24 pm   

nie przejdzie. w zeszlym roku mialem problemy z DPF i auto nie przeszlo ze wzgledu na zbyt wysoka ilosc sadzy. na APK wyszlo "roetwaarde te hoog" i baj-baj. filtr zostal zregenerowany i auto przeszlo przeglad z placem w d***
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Nie Sie 28, 2011 2:24 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
filip1500 
Poczatkujacy
spawacz

Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 38
Wysłany: Nie Paź 02, 2011 8:00 pm   

czyli zostało kupic auto przed 2005 r .filtry nie sa dopracowane do konca ,szkoda kasy i czasu
 
 
 
.:Paco:. 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 583
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 7:36 am   

filip1500 napisał/a:
czyli zostało kupic auto przed 2005 r .filtry nie sa dopracowane do konca ,szkoda kasy i czasu


volvo ma spoko filtry (choc generalnie uwazam,ze dpf-y to pomylka bo bardziej sie zanieczysci srodowisko produkujac je niz one uchronia srodowisko) tzn. w volvo sie nie wymienia dpf-ow tylko sie je wypala...raz na jakis czas trzeba sie przejechac autostrada i dac troche "w rure" (100-120km/h) i jakies tam obroty i tak jechac 5 -10min. Sadza sie wypala i filtr jak nowy...najlepsze rozwiazanie poki co

choc masz racje lepiej chyba diesle przez 2006, choc nowe FSI to tez nie takie cuda...
 
 
feel_x 
Super gaduła
feel_x


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 305
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 7:59 am   

.:Paco:. napisał/a:
filip1500 napisał/a:
czyli zostało kupic auto przed 2005 r .filtry nie sa dopracowane do konca ,szkoda kasy i czasu


volvo ma spoko filtry (choc generalnie uwazam,ze dpf-y to pomylka bo bardziej sie zanieczysci srodowisko produkujac je niz one uchronia srodowisko) tzn. w volvo sie nie wymienia dpf-ow tylko sie je wypala...raz na jakis czas trzeba sie przejechac autostrada i dac troche "w rure" (100-120km/h) i jakies tam obroty i tak jechac 5 -10min. Sadza sie wypala i filtr jak nowy...najlepsze rozwiazanie poki co

choc masz racje lepiej chyba diesle przez 2006, choc nowe FSI to tez nie takie cuda...


Każdy dpf tak się oczyszcza czy to volvo czy volkswagen czy inne ustrojstwo. Problem w tym ze ludzie nieraz nie maja okazji na jazdę po autostradzie z określonymi obrotami albo nawet nie wiedza ze trzeba to robić i przepalić w ten sposób dpf dlatego po czasie siada i trzeba wymieniać bo już za późno na jego samooczyszczenie.
Ostatnio zmieniony przez feel_x Pon Paź 03, 2011 8:00 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
.:Paco:. 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 583
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 8:36 am   

feel-x nie do konca, bo sa rozne dpf-y, czesc dpf-ow musisz wymieniac co 40000-60000 km, w innych co 80000-100000km trzeba uzupelniac"specjalnego paliwa" - zalezy od marki a w volvo nie wymieniasz wogole tylko co jakis czas wypalasz. Podobnie niby ma byc w VW ale realia tam sa inne...
Ostatnio zmieniony przez .:Paco:. Pon Paź 03, 2011 8:50 am, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
feel_x 
Super gaduła
feel_x


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 305
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 9:19 am   

Koszty utrzymania diesli sa naprawde powalajace. Najlepiej benzyniaka i spokoj. Piszesz ze w vw ma dopiero byc. Kolega ma vw szarana z 2007 roku i musi przepalac dpf-a wiec nie wiem jak to sie ma do rzeczywistosci. Moze pierwsze dpf montowane trzeba bylo zmieniac moze teraz wiekszosc juz ma takie co sie potrafia same oczyscic. Wymiana co 40 tys km takiego filtru tym bardziej przekrecla diesla bo dpf do tanich nie nalezy a taka wymiana znow drastycznie podnosci koszta utrzymania diesla. Dzisiejsze diesle sa naprawde czule na wszystko. To nie te same auta jak 20 lat temu gdzie MB w123 walil miliony kilemetrow bez problemu i na byle czym :D
Ostatnio zmieniony przez feel_x Pon Paź 03, 2011 9:24 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
.:Paco:. 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 583
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 9:41 am   

chodzilo mi o to,ze VW deklaruje,ze sporo wytrzymuja a realia sa inne;) masz racje diesle to juz nie to samo a benzyniaki coraz bardziej konkuruja - jedynie nie wiadomo ile kilometrow wytrzymaja przed generalnym remontem...

suma sumarum - bez dpf-a nie przejdzie APK...bo nowe samochody musza spelniac norme Euro 4 a bez dpf-a diesle by nie mialy szans..
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 11:49 am   

Akurat Volvo ma DPF ten sam co PSA (czyli tzw mokry, ba nawet silniki diesla 1.4, 1.6, 2.0 i 2.2 ma dokladnie te same). W autach PSA koszt utrzymanai DPF na 180kkm <1000pln.

I kazdy DPF nie wazne czy suchy czy mokry wypalala sie co kilkaset km
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Pon Paź 03, 2011 11:50 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
autoelektronics 
Poczatkujacy

Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 4
Wysłany: Wto Paź 04, 2011 12:39 am   

w grupie psa po przkroczeniu kolejnego progu przebiegu nalezy ustalic odpowiednia ilosc dawkowania,filtr samoczynie sie nie wypala,ta operacje nalezy robic co jakis czas gdy auto jazdzi w cyklu miejskim a mozna to zrobic tylko odpowiednim sprzetem,jazda autostrda na wysokich obrotach nic nie daje poniewaz nie ma odpowiedniej reguacji pozostalych podzespolow (egr,turbo itd)

filtry mozna wylaczyc programowo w wiekszosci samochodow i przy dobrym katalizatorze nie ma problemu z apk,sa jednak modele w ktorych wyrzucenie filtra wiaze sie z zalozeniem emulatora np volvo z ECU simensa w tym przypadu wyczyszczenie dpf moze skutkowac spaleniem samochodu
Ostatnio zmieniony przez autoelektronics Wto Paź 04, 2011 12:50 am, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Wto Paź 04, 2011 9:03 am   

takich bzdur dawno nie czytalem...

Spalenie auta po czyszczenie? Dobre - czyszczenie polega na rozkreceniu oraz wymyciu plastra miodu i pozniej skrecenia spowrotem. No i trzeba klepnac wymiane filtra na nowy, zeby komputer od poczatku zaczal liczyc stopien zapelnienia filtra.

Katalizator nie zatrzyma sadzy (a wlasnie sadze zatrzymuje DPF) w to jest badane. Wiec kolejny fail.

No i w autach PSA nie ma czegos takiego jak regulacja wyplalania FAP - widziales kiedys na oczy jak wyglada Peugeot Planet? Jedynie co mozesz ustawic to wymiana filtra i dolewka Eolysa
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Wto Paź 04, 2011 9:07 am, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
zaq 
Mega gaduła
miszcz nad miszcze


Pomógł: 96 razy
Wiek: 103
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2348
Skąd: z Nienacka k/Ams
Wysłany: Wto Paź 04, 2011 9:28 am   

w vag regeneracje robi sie odpowiednia jazda (w instrukcji samochodu jest dokladna informacja jak to ma wygladac). mozna tez zrobic tez zrobic regeneracje "awaryjna" korzystajac z komputera. cala zabawa to jakies 15-20min.
_________________
"Problem z cytatami w internecie jest taki, ze ludzie natychmiast wierza w ich prawdziwosc." - Abraham Lincoln

"Dlaczego meteoryty zawsze lądują w kraterach?" - Sedes z Porcelitu

http://bynajmniej.net
 
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Wto Paź 04, 2011 11:46 am   

w PSA wypalanie jest co okolo 600-800km, mozna tez kompem. Ale mimo tego po jakims czasie filtr sie zatyka (180-240kkm) i trzeba go fizycznie zregenerowac
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
 
 
autoelektronics 
Poczatkujacy

Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 4
Wysłany: Sob Paź 08, 2011 11:31 pm   

m4rcin napisał/a:
takich bzdur dawno nie czytalem...

Spalenie auta po czyszczenie? Dobre - czyszczenie polega na rozkreceniu oraz wymyciu plastra miodu i pozniej skrecenia spowrotem. No i trzeba klepnac wymiane filtra na nowy, zeby komputer od poczatku zaczal liczyc stopien zapelnienia filtra.

Katalizator nie zatrzyma sadzy (a wlasnie sadze zatrzymuje DPF) w to jest badane. Wiec kolejny fail.

No i w autach PSA nie ma czegos takiego jak regulacja wyplalania FAP - widziales kiedys na oczy jak wyglada Peugeot Planet? Jedynie co mozesz ustawic to wymiana filtra i dolewka Eolysa


polemike z kims kto wgooglowal temat uwazam za bezcelowa ,a czy widzialem planeta? mam go od kiedy sie chyba pojawil,przy najblizszej okazji zrobie screna z regulacja dawkowania w fap
co do apk w najblizszym czasie mam miec astre do wylaczenia programowego,wrzuce wiec odczyt przed i po wyrzuceniu filtra,a odnosnie spalenia samochodu chodzi mi o czyszczenie w sesie programowym,simens nie ma takiej opcji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group