DIESEL vs BENZYNA |
Autor |
Wiadomość |
KKamil
Gaduła
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 128 Skąd: Wrocław / Eindhoven
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 1:10 am DIESEL vs BENZYNA
|
|
|
Zacznę temat, gdyż Marcin ostatnio zagiął mnie pisząc że nie opłaca się tu kupować diesla jeżeli nie robi się więcej jak 30 tyś km rocznie, ze względu na koszty.
Liczę że jako wieloletni użytkownicy Holenderskich dróg, powiecie coś więcej na ten temat, gdyż jest to ciekawy temat, i na pewno wiele osób się nad tym zastawia - w tym ja gdyż w przyszłym roku mam zamiar zakupić tutaj auto |
Ostatnio zmieniony przez KKamil Śro Lis 23, 2011 1:11 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
m4rcin
MODERATOR
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 4159
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 1:15 am
|
|
|
To, ze generalnie diesel <30kkm/rok jest nieoplacalny jest prawda (uproszczone wyliczenia masz w innym watku), chyba ze kupisz auto ktore jest Wegenbelastingvrij (bez podatku). Na chwile obecna wegenbelastingvrij jest do konca przyszlego roku.
Przykladowe diesle wegenbelastingvrij to Lupo 1.2TDi, Ibiza 1.2TDi Ecomotive, lub auto wyprodukowane przed 1 stycznia 1987. |
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem
"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym? Bill Machrone, 1991-09-24 |
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Śro Lis 23, 2011 1:16 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KKamil
Gaduła
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 128 Skąd: Wrocław / Eindhoven
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 11:02 am
|
|
|
No dobrze, sam podatek jest tańszy, ale patrząc na takiego Golfa IV - 1.8T a 1.9TDi
1.8Turbo: 750€/Rok
1.9TDi: 1100€/Rok
Średnie spalanie:
1.8Turbo: 9.6L Benzyny
1.9TDi: 6.3L Ropy
Cena paliw: (z pamięci )
Benzyna: 1.65€/L
Ropa: 1.35€/L
Koszt przejechania 30.000 KM
(koszty oczywiście samej benzyny)
1.9TDi: 2550€
1.8T: 4752€
Wychodzi na to że podatek za Diesla - w tym przykładowym aucie - jest droższy o 350€,
jednak na paliwo wydajemy 2200€ mniej. (zakładając rzecz jasna robienie 30.000km/rok)
Rozumiem że naprawy, przeglądy w Dieslach są także droższe, ale nie są to kwoty astronomiczne (nie mówię tu o nowych rocznikach 2008+, do których części rzeczywiście mogą być sporo droższe) ale o aucie przyziemnym dla typowego Kowalskiego |
Ostatnio zmieniony przez KKamil Śro Lis 23, 2011 11:11 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomkod
Nieśmiały użytkownik
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 57
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 12:16 pm
|
|
|
KKamil napisał/a: |
1.9TDi: 6.3L Ropy
|
Bardzo optymistyczne założenie. W przypadku pokonywania samych tras to wierze, ale jeżdżąc tu w korkach i po mieście zapomnij o takim spalaniu. Tak samo benzyna spali ci nie więcej niż 8 jak będziesz jeździł trasami a nie stał w korkach. |
|
|
|
|
Mucha_75
Gaduła nad gadułami :-) Mucha
Pomógł: 13 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 624 Skąd: Schiedam, GA
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 1:33 pm
|
|
|
tomkod, ja jeżdżę w trybie mieszanym, i przy tym silniku (1.9 TDI) srednie spalanie mam 6.1 litra, a nogę mam ciężką. Wczesniej miałem Vectrę C 1.8 benzyna, i z perpektywy czasu wiem, że zmiana na diesla, była najlepszą rzeczą jaką mogłem zrobić. W ciągu 9 miesięcy przejechałem 35 tys, i jestem na tym już sporo do przodu, pomimo wyższego podatku drogowego. A rok jeszcze nie minął, niedługo wyjazd na swięta, pewnie z 10 tys jeszcze smiało zrobię. |
|
|
|
|
KKamil
Gaduła
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 128 Skąd: Wrocław / Eindhoven
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 1:54 pm
|
|
|
tomkod napisał/a: | Bardzo optymistyczne założenie. W przypadku pokonywania samych tras to wierze, ale jeżdżąc tu w korkach i po mieście zapomnij o takim spalaniu |
Jest to średnie spalanie w cyklu mieszanym (50/50) podane przez użytkowników aut, więc tak, wierze w to
tomkod napisał/a: | Tak samo benzyna spali ci nie więcej niż 8 jak będziesz jeździł trasami a nie stał w korkach. |
Wszystko zależy od prędkości, swoim wysłużonym escortem 1.6 spaliłem w trasie NL>PL 9.5 litra |
|
|
|
|
.:Paco:.
Gaduła nad gadułami :-)
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2008 Posty: 583
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 4:59 pm
|
|
|
Mucha_75 napisał/a: | tomkod, ja jeżdżę w trybie mieszanym, i przy tym silniku (1.9 TDI) srednie spalanie mam 6.1 litra, a nogę mam ciężką. Wczesniej miałem Vectrę C 1.8 benzyna, i z perpektywy czasu wiem, że zmiana na diesla, była najlepszą rzeczą jaką mogłem zrobić. W ciągu 9 miesięcy przejechałem 35 tys, i jestem na tym już sporo do przodu, pomimo wyższego podatku drogowego. A rok jeszcze nie minął, niedługo wyjazd na swięta, pewnie z 10 tys jeszcze smiało zrobię. |
Ja mam 1.9 TDI 100km trasa 70/ miasto 30 - spalanie na poziomie 5.2-5.5L po autostradach 120km/h-140...Leonem;) |
Ostatnio zmieniony przez .:Paco:. Śro Lis 23, 2011 5:00 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
darkis
Super gaduła
Pomógł: 5 razy Wiek: 52 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 360 Skąd: Venlo-Nijmegen
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 5:44 pm
|
|
|
ja mam Polo 1.2 diesel, no i niby super oszczedny ale...
-80 km/h 3.5l
-120km/h 5
-150 km/h 6
wiec przy powolnej jezdzie oke...3,5 malo..ale na snelwegu juz 5 wiec zadna rewelka... |
_________________ www.stalgorzow.pl |
|
|
|
|
jedrzej2225
Mega gaduła
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 1147 Skąd: Purmerend
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 9:19 pm
|
|
|
Ja mam opla vectrę w dieslu,pali nie za wiele jak na tej wielkości samochód (ok.6,5/100) ale całe zadowolenie z oszczędności upada przy płaceniu podatku drogowego.Bo co miesiąc trzeba wybulić 126 euro. Ceny diesla niestety będą rosły szybciej niż benzyny,juz dziś róznica sie zmniejsza.Jeżdżę ok 1500 km miesięcznie (praca-dom) i kilka razy w roku do PL,co daje razem jakieś 25tys km.Jako że chcę w przyszłym roku zmienić auto na mniejsze zastanawiam się bardziej nad autem benzynowym.Co jakiś czas przeliczam koszty i (pomijając wyjazdy do PL) taniej wychodzi benzyna. |
|
|
|
|
adamek88
Gaduła
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 113
|
Wysłany: Śro Lis 23, 2011 11:49 pm
|
|
|
Przeliczyłem wszystkie koszta utrzymania włącznie z podatkiem, kosztami naprawy i paliwem. Wniosek wyciągnąłem taki że najtaniej wychodzi jeździć na LPG G3. Przy moich przebiegach około 20tys rocznie wychodzi najtaniej. Chociaż minusem jest to że trzeba często tankować, ale za to ta radość czy płaceniu - bezcenna |
|
|
|
|
Mucha_75
Gaduła nad gadułami :-) Mucha
Pomógł: 13 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 624 Skąd: Schiedam, GA
|
Wysłany: Czw Lis 24, 2011 2:00 am
|
|
|
jedrzej2225, No to ogólnie lepiej zamienić na jakis odkurzacz np Suzuki Alto, jeździ na oparach, podatku drogowego pewnie z 15 euro miesięcznie, tylko jakim kosztem. Jeżeli w ciągu roku zrobię ok 35 tys km lub więcej, to nie ma mowy, żeby taniej nie wyszedł diesel. O gazie nie rozmawiam, bo nawet w lepszych zapalniczkach jest benzyna, nie jestem zwolennikiem gazu w aucie. |
|
|
|
|
tomkod
Nieśmiały użytkownik
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 57
|
Wysłany: Czw Lis 24, 2011 1:17 pm
|
|
|
Myślę, że jak ktoś więcej jeździ to gaz z G3 i dobra instalka wychodzi najtaniej. Gaz jest w cenie ok. 2,5-krotnie niższej (LPG - 0,62€, PB - min 1,6€) od benzyny w Holandii i zakładając spalanie większe o 20% to jest duża oszczędność. Podatek mniejszy od diesla, cena za przejechanie 100km także więc to dobra alternatywa. Jeśli chodzi o awaryjność LPG to przy dobrze założonej i wyregulowanej instalacji jest znikoma. Do tego cisza i tańsze naprawy silnika gratis!
Jeśli chodzi o diesle starszej generacji typu 1.9TDI to fakt może i są mniej awaryjne ale są już leciwe i kupić nie zamordowany jest ciężko. O nowych nie wspominam bo jeśli nie kupujesz nowego z zamiarem sprzedaży po gwarancji to duże prawdopodobieństwo awarii pochłonie wszystkie oszczędności ze spalania.
Ja polecam LPG tym bardziej, że dzisiejsze instalacje są już dość dobre i nie ma z nimi problemów. Warunek jeden -> poprawny montaż i regulacja. |
|
|
|
|
.:Paco:.
Gaduła nad gadułami :-)
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2008 Posty: 583
|
Wysłany: Czw Lis 24, 2011 2:14 pm
|
|
|
tomkod napisał/a: | Myślę, że jak ktoś więcej jeździ to gaz z G3 i dobra instalka wychodzi najtaniej. Gaz jest w cenie ok. 2,5-krotnie niższej (LPG - 0,62€, PB - min 1,6€) od benzyny w Holandii i zakładając spalanie większe o 20% to jest duża oszczędność. Podatek mniejszy od diesla, cena za przejechanie 100km także więc to dobra alternatywa. Jeśli chodzi o awaryjność LPG to przy dobrze założonej i wyregulowanej instalacji jest znikoma. Do tego cisza i tańsze naprawy silnika gratis!
Jeśli chodzi o diesle starszej generacji typu 1.9TDI to fakt może i są mniej awaryjne ale są już leciwe i kupić nie zamordowany jest ciężko. O nowych nie wspominam bo jeśli nie kupujesz nowego z zamiarem sprzedaży po gwarancji to duże prawdopodobieństwo awarii pochłonie wszystkie oszczędności ze spalania.
Ja polecam LPG tym bardziej, że dzisiejsze instalacje są już dość dobre i nie ma z nimi problemów. Warunek jeden -> poprawny montaż i regulacja. |
troche bajki opowiadasz jesli chodzi o TDI...te leciwe 1.9TDI jeszcze wiele kilometrow przejada kumpel ma jednego co ma 500000 prawie a smiga jak nowy:) a inne padna...nowe coz tez nie sa zle choc to juz zalezy o ktora jednostke chodzi... |
|
|
|
|
tomkod
Nieśmiały użytkownik
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 57
|
Wysłany: Czw Lis 24, 2011 3:03 pm
|
|
|
.:Paco:. napisał/a: | prawie | ... robi wielką różnicę. |
|
|
|
|
kaczyniak
Gaduła
Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 138
|
Wysłany: Śro Lis 30, 2011 9:00 pm
|
|
|
tez ten temat juz przerabialem, mialem
opla vectre diesel- podatek 1500 euro, spalanie 6-7l/100km
honda civic hybride- wolny od podatku, spalanie 6,5-8l/100km
ubezpieczenie, przeglad, serwis za benzyniaka tez sa tansze,
Polecam takie rozwiazanie WEGEN BELASTING VRIJ |
|
|
|
|
|