benzyna czy lpg - mazda2 |
Autor |
Wiadomość |
justynamartyna
Poczatkujacy
Wiek: 46 Dołączyła: 21 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: nieuw-vennep
|
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 7:37 am benzyna czy lpg - mazda2
|
|
|
Chce zamienić moja leciwa corsę na mazdę 2 bo jest lekka i mały podatek bedzie ale nie wiem która opcja jest korzystniejsza w benzynie czy w gazie ,rożnica w podatku to tylko 7 euro miesięcznie ,benzyna 27 e/m,lpg 35e/m,dlatego tez zaczełam sie zastanawiać nad kupnem tej z instalacja gazową,doświadczeń nie mam żadnych z autem z gazem,mój machanik wczoraj zapytany o opinie powiedział ,że gaz to jest dobry do gotowania obiadu ,więc sama nie wiem co o tym myśleć ,może ktos ma mazde 2 bi fuel i sie podzieli doświadczeniami ,chodzi mi o awaryjność i koszty utrzymania ,z góry dziekuje . |
|
|
|
|
krzykxyz
Poczatkujacy

Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Asten
|
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 8:38 am
|
|
|
jak auto w miare mlode, chyba nie starsze niz 5 lat, to przeglady w benzynie masz co 2 lata, pozniej co rok, placisz mniejszy podatek za benzyne, serwis takiego auta tanszy niz auta z lpg. A jak masz auto z lpg to placisz ciut wiekszy podatek, duuuzo czesciej bedziesz tankowac(osobiscie to dla mnie najwiekszy minus)przez zamontowanie butli w bagazniki masz mneij miejsca w nim(zreszta i tak jest w nim malo miejsca a co dopiero z butla),niektore parkingi kryte nie pozwalaja nigdzie indziej zaparkowac takiego ata jak tylko na ostatnim poziomie, do serwisu takiej instalacji musisz jezdzic co rok-to sa kolejne koszta,jak na tak male i slabe auto jakim jest mazda jak zamontujesz gaz to jeszce ciut straci na mocy. W sumie niby gaz tanszy, ale tak naprawde jak malo jezdzisz to ten gaz sie nie oplaca i ,jak dla mnei, jest z nim wiecej klopotow niz z benzyna. Wybor nalezy do Ciebie |
|
|
|
|
justynamartyna
Poczatkujacy
Wiek: 46 Dołączyła: 21 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: nieuw-vennep
|
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 9:24 am
|
|
|
Dzięki za opinie
Martwi mnie te częste serwisowania no i mniej miejsca w bagażniku ,muszę sie umówić i ja obejrzeć dokładnie , ta z lpg , ma przejechane 60.000 jest z 2011,taki serwis mozna robic w polskim warsztacie ? A apk kosztuje tyle samo co auta z benzyna ? |
|
|
|
|
krzykxyz
Poczatkujacy

Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Asten
|
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 9:39 am
|
|
|
justynamartyna napisał/a: | Dzięki za opinie
Martwi mnie te częste serwisowania no i mniej miejsca w bagażniku ,muszę sie umówić i ja obejrzeć dokładnie , ta z lpg , ma przejechane 60.000 jest z 2011,taki serwis mozna robic w polskim warsztacie ? A apk kosztuje tyle samo co auta z benzyna ? |
nie dosc, ze serwis czesciej, to jeszcze tankowanie czesciej i tak juz malo miejsca w bagazniku, a bedzie jeszcze mniej. Same minusy hehe. ALe to zalezy co kto chce i co komu odpowiada. Najlepiej jak podjedziesz tam gdzie to autko sprzedaja i zapytasz jak czesto serwis, ile kosztuje( bo ja za bardzo tego nei wiem, na niedziela.nl jewst sporo ogloszen gdzie robia Polacy APK, najlepiej zadzwonic i sie zapytac ), a i sa tez polskie warsztaty, ktore wykonuja przeglady APK (slyszalem o takich, ale w zadnym nie bylem ).
APK voor auto's op benzine en/of elektromotor
Rijdt uw auto op benzine of heeft uw auto een elektromotor en is deze nog niet eerder gekeurd? Dan moet u de eerste APK laten uitvoeren 4 jaar nadat de auto voor het eerst op de weg is toegelaten. Na de eerste APK moet u uw voertuig in de 4 jaar daarna 1 keer per 2 jaar laten keuren. Na deze periode (dus 8 jaar na de eerste toelating op de weg) moet u uw auto jaarlijks laten keuren.
APK voor auto's op diesel of LPG
Rijdt uw auto op diesel of LPG (gas)? Dan moet u de eerste APK laten uitvoeren 3 jaar nadat de auto voor het eerst op de weg is toegelaten. Daarna moet u uw auto jaarlijks laten keuren.
Źródło : http://www.rijksoverheid....ten-keuren.html |
|
|
|
|
Fegelein
Super gaduła
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 395
|
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 11:58 am
|
|
|
Jak na żółtych blachach to benzyna, na białych to można się zastanowić. Mam gaz i nie narzekam bo 350-400 km robię za ok. 22-24 EUR, a samochód nie stracił na mocy dzięki instalacji nowego typu.
W moim wypadku podatek wynosi 107 EUR z LPG, bez 50 EUR. Po podliczeniu ile km robie miesięcznie to i tak taniej wychodzi z LPG. Miesięcznie z gazem wydaję 163 EUR, na benzynie wydam ok. 202 EUR przy tej samej trasie. Obliczenia włącznie z podatkiem drogowym.
Ale są minusy - mniej miejsca w bagażniku, przeglądy co rok itd.
W związku z tak małą różnicą w podatku u ciebie to lepiej benzynę. |
Ostatnio zmieniony przez Fegelein Pią Maj 23, 2014 11:59 am, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
krzykxyz
Poczatkujacy

Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Asten
|
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 12:17 pm
|
|
|
Fegelein napisał/a: | Jak na żółtych blachach to benzyna, na białych to można się zastanowić. Mam gaz i nie narzekam bo 350-400 km robię za ok. 22-24 EUR, a samochód nie stracił na mocy dzięki instalacji nowego typu.
W moim wypadku podatek wynosi 107 EUR z LPG, bez 50 EUR. Po podliczeniu ile km robie miesięcznie to i tak taniej wychodzi z LPG. Miesięcznie z gazem wydaję 163 EUR, na benzynie wydam ok. 202 EUR przy tej samej trasie. Obliczenia włącznie z podatkiem drogowym.
Ale są minusy - mniej miejsca w bagażniku, przeglądy co rok itd.
W związku z tak małą różnicą w podatku u ciebie to lepiej benzynę. |
popieram kolege dodatkowo instalacja ma juz kilka lat wiec moze zaczac sie najzwyczajniej psuc, bo nie wiadomo co za instalacja tam siedzi(lepsza czy gorsza) i czy byla dobrze serwisowana. |
|
|
|
|
Fegelein
Super gaduła
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 395
|
Wysłany: Pią Maj 23, 2014 6:21 pm
|
|
|
Wszystko jest płynne - zależy ile robi się kilometrów, jakiej generacji instalacja itd. Osobiście nie brałbym auta na gaz po kimś, bo nie wiem co było robione.
Nie znam cen przeglądów oraz opieki "gazowej" w NL, ale w moim przypadku sprawa ma się tylko do rocznych przeglądów i w sumie nic więcej. Ale sam montowałem gaz nowej generacji stąd jest nowa.
Do tej pory przejechałem na tym ok. 40 000 km i sprawuje się jak do tej pory dobrze - a jeszcze lepiej pod względem kosztów.
Do Polski można jechać za 65-75 EUR, taniej się chyba nie da:) |
Ostatnio zmieniony przez Fegelein Pią Maj 23, 2014 6:21 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
justynamartyna
Poczatkujacy
Wiek: 46 Dołączyła: 21 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: nieuw-vennep
|
Wysłany: Wto Maj 27, 2014 8:16 pm
|
|
|
Dziekuje za opinie ,każda opcja ma + i -
Co do instalacji to jest orginalna i pewnie zadbana bo inaczej by auto nie podlegało gwarancji a ma ja do lipca czyli do 3 lat
Gas chyba bardziej upierdliwy częstsze tankowania i apk co roku ,co do kosztów utrzymania instalacji trudno powiedzieć wszystko wyjdzie w "praniu"
Ale z tego co czytam na forum za 20e zrobi 350-300 km-kusi
Cóż póki co decyzja nie podjęta |
|
|
|
|
krzykxyz
Poczatkujacy

Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Asten
|
Wysłany: Wto Maj 27, 2014 9:39 pm
|
|
|
justynamartyna napisał/a: | Dziekuje za opinie ,każda opcja ma + i -
Co do instalacji to jest orginalna i pewnie zadbana bo inaczej by auto nie podlegało gwarancji a ma ja do lipca czyli do 3 lat
Gas chyba bardziej upierdliwy częstsze tankowania i apk co roku ,co do kosztów utrzymania instalacji trudno powiedzieć wszystko wyjdzie w "praniu"
Ale z tego co czytam na forum za 20e zrobi 350-300 km-kusi
Cóż póki co decyzja nie podjęta |
z tymi gwarancjami to roznie bywa, kiedys dotalem na auto rok gwarancji. Po 2 miesiacach jechalem do serwisu rozrzad naprawiac po kolejnych 4 kolejny raz rozrzad sama widzisz .... niby na gwarancji, a zawsze cos moze pojsc nie tak problem w tym, ze zamiast jezdzic i cieszyc sie tym jezdzeniem, czasami jezdzisz po serwisach dobrze, ze w okresie gwarancynym przynajmniej. |
|
|
|
|
|
|