Przesunięty przez: Panicelinka Pon Paź 01, 2018 5:46 pm |
Zaplata rachunku za hospitalizacje w Holandii? |
Autor |
Wiadomość |
evelina667
Poczatkujacy evel667
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 2
|
Wysłany: Śro Maj 09, 2018 4:14 am Zaplata rachunku za hospitalizacje w Holandii?
|
|
|
Witam! Tato przyjechal do mnie do Holandii w odwiedziny, ale na nieszczescie musial byc hospitalizowany. Posiadal karte EKUZ. Do mnie przyszla faktura na jego nazwisko (bo szpital chcial holenderski adres). Dlaczego szpital nie wyslal tej faktury do nfz skoro pokazalismy te karte? NFZ twierdzi, ze procedura zaplaty jest nastepujaca: szpital musi anulowac te fakture na podstawie certyfikatu wydanego przez NFZ i wystawic na unezpieczyciela (tu podali mi zilver kruis) a nastepnie ten ubezpieczyciel domaga sie zwrotow od NFZ. Czy to wogole funkcjonuje w praktyce? Czy ktos mial taka sytuacje? Dodam, ze druga opcja jest zaplata rachunku i domaganie sie zwrotow kosztu, ale to jest duza kwota ok 3 tys euro i zwracaja w zlotowkach... |
|
|
|
|
Panicelinka
MODERATOR panicelinka
Pomogła: 36 razy Dołączyła: 01 Kwi 2009 Posty: 2325
|
Wysłany: Śro Maj 09, 2018 11:33 am
|
|
|
Cytat: | EKUZ umożliwia Ci dostęp do opieki zdrowotnej – i zwrot poniesionych kosztów – na takich samych zasadach, jakie są stosowane wobec obywateli kraju, który odwiedzasz. Jeśli opieka medyczna jest dla mieszkańców danego kraju bezpłatna, Ty też nie musisz za nią płacić. Jeśli płatność jest wymagana, możesz wystąpić o zwrot kosztów w odpowiedniej instytucji tego kraju lub po powrocie do domu złożyć wniosek o zwrot w swoim zakładzie ubezpieczeń zdrowotnych.
Uzyskasz zwrot kosztów zgodnie z zasadami i stawkami obowiązującymi w kraju, w którym miało miejsce leczenie. Zatem otrzymasz albo zwrot całości kosztów leczenia, albo będziesz musiał ponieść część kosztów, którą ponoszą pacjenci, zgodnie z przepisami kraju, w którym miało miejsce leczenie. Twój ubezpieczyciel, zgodnie z własnymi zasadami, może podjąć decyzję o zwrocie wszystkich poniesionych przez Ciebie kosztów.
W każdym kraju istnieje przynajmniej jeden krajowy punkt kontaktowy, który może Ci pomóc w kwestiach związanych ze zwrotem kosztów. |
https://europa.eu/youreurope/citizens/health/unplanned-healthcare/payments-reimbursements/index_pl.htm |
|
|
|
|
evelina667
Poczatkujacy evel667
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 2
|
Wysłany: Śro Maj 09, 2018 12:28 pm
|
|
|
Chodzilo mi o konkrety jak i gdzie mozna to zalatwic... Widzialam te informacje, ale z niej wynika ze powinnam zaplacic i STARAC SIE o zwrot poniesionych kosztow. Zupelnie o cos innego pytalam. |
|
|
|
|
|