
Zły przelew - co dalej? |
Autor |
Wiadomość |
zaq
Mega gaduła miszcz nad miszcze

Pomógł: 96 razy Wiek: 103 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2348 Skąd: z Nienacka k/Ams
|
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 3:18 pm
|
|
|
sylwia_lelystad, jezeli te pieniadze dotarly na konto docelowe, to nie wierze, ze tak po prostu by je z tamtad zabrali. |
Ostatnio zmieniony przez zaq Wto Lis 03, 2009 3:18 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mroweczka
Gaduła

Pomogła: 2 razy Wiek: 39 Dołączyła: 18 Cze 2007 Posty: 192 Skąd: Loenen aan de Vecht
|
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 8:33 pm
|
|
|
MiniSmurfin napisał/a: | mikka napisał/a: | Z tego co się dowiedziałem to tylko w Postbanku sprawdzają czy jest zgodność nazwiska odbiorcy z numerem konta. |
Zgadza sie. |
w RABOBANKU TEZ! |
_________________ You can't stop me
You can't break me
You can't reach me
You can't see me
You can try all you can
But you'll never defeat me! |
|
|
|
|
mikka
Gaduła Fire, walk with me!
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 173 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 2:09 am
|
|
|
Jeśli przelew nie został jeszcze zaksięgowany u odbiorcy, to można zlecenie zmienić lub usunąć. W momencie gdy status jest 'goedgekeurd' - jest już za póżno. Bank nie ma prawa tego cofnąć, ponieważ te pieniądze nie są ich i nie mogą o nich decydować. Jedynie mogą zapytać właściciela konta czy dobrowolnie odeśle ten przelew z powrotem, ale nie musi się zgodzić. I tą wersję potwierdza również Postbank:
Cytat: | Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:
* Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
* Schrijf een brief aan de Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
* Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING bij met daarop de overschrijving,
* Stuur dit naar (zonder postzegel): (tutaj adres)
De ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven. |
Nawiązując jeszcze do wspomnianego 'terugboeken', cytat ze strony Rabobanku:
Cytat: | Wanneer er een automatische incasso van uw betaalrekening is afgeschreven, dan kunt u de Rabobank binnen 56 kalenderdagen (acht weken) na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken. Dit geldt niet voor eenmalige incassomachtigingen en incasso's voor loterijen en kansspelen. Neem contact op met uw Rabobank als u een incasso wilt laten terugboeken. |
Dodatkowo: Warunki do terugboeken incasso w ABN
Zainteresowanym eksperymentami polecam zrobienie przelewu (choćby 1 euro) na własne lub rodzinne konto, z podanym prawidłowym numerem i obojętnie jaką nazwą odbiorcy. Spróbowałem wykonać przelew z Rabobanku do Rabobanku z nazwą odbiorcy QWERTY12345 i poszło. Do odbiorcy pieniądze również doszły. Z ciekawości zrobiłem z naszego rodzimego mBanku mniej więcej podobny przelew, a nawet 'lepszy' bo z wymyślonym adresem - rezultat ten sam.
W kilka dni powinni się skontaktować z właścicielem konta, więc jeśli nie zadzwonią do weekendu, to w poniedziałek idę dalej ich gnębić. |
|
|
|
|
Gosialinska
Poczatkujacy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 16 Skąd: Zuid Holland
|
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 11:02 am
|
|
|
mikka napisał/a: | W kilka dni powinni się skontaktować z właścicielem konta, więc jeśli nie zadzwonią do weekendu, to w poniedziałek idę dalej ich gnębić. |
Nie denerwuj sie jesli do weekendu nie zadzwonia, bo pewnie tak wlasnie bedzie. Zajmij sie czyms innym i zapomnij na kilka dni o sprawie, bedziesz mial wiecej sil na glebienie ich od poniedzialku. Niestety, na arogancje urzednikow trzeba miec stalowe nerwy, duzo cierpliwosci i czasu. |
|
|
|
|
zaq
Mega gaduła miszcz nad miszcze

Pomógł: 96 razy Wiek: 103 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2348 Skąd: z Nienacka k/Ams
|
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 11:07 am
|
|
|
mikka, daj znac jak ci poszlo gnebienie. warto wiedziec na przyszlosc jak postepowac, bo kazdemu moze sie taka pomylka zdarzyc.
powodzenia |
_________________ "Problem z cytatami w internecie jest taki, ze ludzie natychmiast wierza w ich prawdziwosc." - Abraham Lincoln
"Dlaczego meteoryty zawsze lądują w kraterach?" - Sedes z Porcelitu
http://bynajmniej.net |
|
|
|
|
MAARIT
Gaduła nad gadułami :-)
Pomogła: 9 razy Wiek: 56 Dołączyła: 13 Cze 2007 Posty: 479
|
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 6:24 pm
|
|
|
Niedawno byla taka sytuacja ,slyszalam w telewizji : ojciec wyslal na konto syna 43000 euro ,pomylil sie w wypelnieniu nr konta i pieniadze dostala jakas pani.Kupila sobie za ta kase nowe autko ,no i oczywiscie inne rzeczy.Facet poszedl do sadu i pani musiala mu oddac pieniadze ,ale juz ich nie miala .....
Zalezy kto dostal te pieniadze ,jak ktos uczciwy to Ci odda ,a jak nie ,to troche bedziesz sie musial nachodzic zanim zobaczysz swoje pieniadze ,bo je wyslales dobrowolnie........powodzenia
W Twoim banku powinni Ci pomoc i znalesc ta osobe,ktora moze juz latac po sklepach.......... |
_________________ Leven is.
Geven en Nemen.
Meestal nemen we te veel! |
|
|
|
|
mikka
Gaduła Fire, walk with me!
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 173 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Śro Lis 04, 2009 7:04 pm
|
|
|
MAARIT napisał/a: | Niedawno byla taka sytuacja ,slyszalam w telewizji : ojciec wyslal na konto syna 43000 euro ,pomylil sie w wypelnieniu nr konta i pieniadze dostala jakas pani.Kupila sobie za ta kase nowe autko ,no i oczywiscie inne rzeczy.Facet poszedl do sadu i pani musiala mu oddac pieniadze ,ale juz ich nie miala .....
Zalezy kto dostal te pieniadze ,jak ktos uczciwy to Ci odda ,a jak nie ,to troche bedziesz sie musial nachodzic zanim zobaczysz swoje pieniadze ,bo je wyslales dobrowolnie........powodzenia
W Twoim banku powinni Ci pomoc i znalesc ta osobe,ktora moze juz latac po sklepach.......... |
mikka napisał/a: | W NL z tego co się dowiedziałem to ta zasada o której piszesz również obowiązuje. Chociaż jeszcze wczoraj czytałem artykuł o ojcu który pomylił się przy numerze konta gdy wysyłał 36.000 euro dla syna. Kobieta która odebrała pieniądze nie chciała ich oddać, ale sprawa się tak skończyła że oddała bodajże 10.000 euro, a resztę musi oddać z czasem (bo je wydała). |
Masz rację, nie za dobrze zapamiętałem oryginału:
Cytat: | ALMELO - Een man uit Wageningen heeft bij het overboeken van 43.000 euro een duur foutje gemaakt. Eind juni wilde de man dit bedrag overboeken op de rekening van zijn zoon, maar door een typefout kwam het geld terecht op de rekening van een vrouw in Almelo.
Zij heeft ruim driekwart van het geld meteen gebruikt om gokschulden af te betalen en een auto te kopen.
Een verzoek van de man en de bank aan de vrouw om het geld terug te storten liep op niks uit. Vervolgens is de politie ingeschakeld, die bij een huiszoeking in de woning van de vrouw 10.000 euro aan contant geld vond.
Via een kort geding dinsdag bij de rechtbank in Almelo wil de Wageninger deze 10.000 euro plus het bedrag dat de auto bij verkoop oplevert, terugkrijgen.
Het Openbaar Ministerie in Almelo is inmiddels een strafrechtelijke procedure tegen de vrouw begonnen. Deze kan tot terugvordering van het resterende bedrag leiden. Voordat het zo ver is, kan het nog wel een jaar duren. |
MAARIT: W moim banku zazwyczaj natrafiam na rudego chłopaka który prawdopodobnie ma duże problemy w życiu towarzyskim, lub na przysłowiowego playboy'a, który częściej przynosi koleżankom 'kippensoep' niż obsługuje klientów. To co ostatnio udało mi się załatwić to dzięki dwóm paniom, które przynajmniej wiedziały w jaki sposób sprawdzić bank odbiorcy i przyjęły zgłoszenie o którym wspomniani panowie nawet nie mieli pojęcia.
zaq: w przyszłym tygodniu napiszę o postępach, bo nie sądzę aby w tym tygodniu cokolwiek załatwili
[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 10:43 pm ]
Obiecałem, że będę informować na bieżąco, więc po kolei:
Pytałem się czy coś się ruszyło w sprawie kontaktu z właścicielem konta - jeszcze nic. W tej chwili Rabobank nie może nic zrobić, gdyż ABN-Amro musi nawiązać kontakt, a następnie dać odpowiedź do Rabobanku. Dokładnie niewiadomo ile to może potrwać, odbiorca nie ma żadnego limitu czasowego na odpowiedź (co jest logiczne). Pozostaje czekać. W przyszłym tygodniu znowu pójdę zapytać o status (aby o mnie nie zapomnieli), bo w obecnej sytuacji codzienne chodzenie i tak nie ma większego sensu.
Stay tuned |
|
|
|
|
Laponia
Poczatkujacy
Dołączyła: 06 Sie 2009 Posty: 5
|
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 2:55 pm
|
|
|
Witam,
Mialam identyczna sytuacje i to niestety dwa razy mi sie przydazyla. W Holandii w tym wypadku to totalna porazka i zero szans na odzyskanie tych pieniedzy poprzez bank. Gdzies, jak czytalam, ktos napisal, ze ING/Postbank sprawdza sam czy numer konta pokrywa sie z wlascicielem. TAK! ALE TYLKO I WYLACZNIE JESLI DOTYCZY TO KONT ING/POSTBANK. Jesli robisz przelew z Ing na inny bank, oczywiscie, ze tych danych juz nie weryfikuje. Prawda tez jest taka, ze bank z ktorego robiony byl przelew moze byc tak "uprzejmy" i poprosic osobe, na ktorej konto trafily pieniadze o zwrot tych pienidzy. hmmm.... z mojego doswiadczenia wynika, ze marne szanse....
Jesli chodzi o polskie procedury absolutnie bym ich tutaj nie porownywala. Tez robilam rozeznanie w Polsce na ten temat. Tam jest to duzo prostsze, zwlaszcza, jesli dotyczy to przelewow za faktury firmowe. Wystarczy podobno zglosic taki blad do urzedu skarbowego i sprawa zalatwiona. Tautaj chyba metoda "osobista" jedynia zdalaby egzamin.
pozdrawiam serdecznie |
_________________ "bo trzeba byc czlowiekiem dla drugiego czlowieka" |
|
|
|
|
mikka
Gaduła Fire, walk with me!
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 173 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 6:59 pm
|
|
|
A jednak..
Dostałem na konto przelew oznaczony jako Cytat: | RETOUR FOUTIEVE BOEKING | z kwotą która oryginalnie przelałem. Szkoda że nie wiem czyje to jest konto, bo wysłałbym chociaż list z podziękowaniami lub 'znaleźne'. Właściciel konta (tak jak już zostało powiedziane) nie ma obowiązku zwrotu takich przelewów, ale zaoszczędził nam obojgu latanie po sądach (tak jak w przytoczonym artykule) i za to mu chwała. Wciąż wydaje mi się, że to było konto firmowe (firmy przecież muszą się na bieżąco rozliczać, więc jeszcze mogliby mieć z tego powodu problemy), poza tym.. ten podejrzany uśmieszek pracownika z ABN-Amro. Mimo wszystko, nie ma już sensu gdybać 'co by było gdyby', najważniejsze że się udało. No i mam nauczkę na przyszłość jeśli chodzi o zaawansowany system weryfikacji przelewów bankowych w typowym, cywilizowanym kraju.
Dziękuję wszystkim za dobre rady i słowa otuchy! Przydały się. |
|
|
|
|
Hamster
Gaduła
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 29 Lip 2007 Posty: 102 Skąd: Hengelo
|
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 7:11 pm
|
|
|
Gratuluje!!
ciesze sie ,ze sprawa zakonczyla sie pomyslnie
zycze powodzenia |
|
|
|
|
zaq
Mega gaduła miszcz nad miszcze

Pomógł: 96 razy Wiek: 103 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2348 Skąd: z Nienacka k/Ams
|
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 7:43 pm
|
|
|
mikka, jak chcesz podziekowac to przelej mu 1centa i w tytule przelewu wpisz podziekowania:)
[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 7:46 pm ]
chyba, ze to faktycznie konto firmowe bylo, to moze nie dziekuj przelewem zeby im znowu nie robic klopotu |
_________________ "Problem z cytatami w internecie jest taki, ze ludzie natychmiast wierza w ich prawdziwosc." - Abraham Lincoln
"Dlaczego meteoryty zawsze lądują w kraterach?" - Sedes z Porcelitu
http://bynajmniej.net |
|
|
|
|
mikka
Gaduła Fire, walk with me!
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 173 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Czw Lis 19, 2009 8:26 pm
|
|
|
zaq napisał/a: | mikka, jak chcesz podziekowac to przelej mu 1centa i w tytule przelewu wpisz podziekowania:)
[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 7:46 pm ]
chyba, ze to faktycznie konto firmowe bylo, to moze nie dziekuj przelewem zeby im znowu nie robic klopotu |
Tak się składa że myślałem o tym samym Ale ostatecznie zrezygnowałem z pomysłu, bo rzeczywiście mogą mieć problemy (jeśli to konto firmowe). No i mogą czuć lekką pogardę, że aż 1 centa dostali.
Szkoda że w bankach nie ma takiej opcji jak PM na forum - niewiadomo kim jest osoba po drugiej stronie, ale można się z nią kontaktować. |
|
|
|
|
Laponia
Poczatkujacy
Dołączyła: 06 Sie 2009 Posty: 5
|
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 10:44 am super!
|
|
|
na prawde trafiles na uczciwych ludzi. Moze to byli Holendrzy, bo Polacy nie zwracaja... zwykle... albo trzeba sie uprzednio zestresowac, nalatac, nablagac itd itp to moze sie uda
Moja kolezanka rowniez otrzymala zwrot pieniedzy na swoje konto, z ta roznica, ze u niej pomylkowo Belasting uzyl niewlasciwego konta. I takie sytuacje rowniez sie zdarzaja. |
_________________ "bo trzeba byc czlowiekiem dla drugiego czlowieka" |
|
|
|
|
Mariola101
Super gaduła Strasznie uparta...

Pomogła: 7 razy Wiek: 39 Dołączyła: 08 Lip 2009 Posty: 343 Skąd: Nl
|
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 2:16 pm
|
|
|
Potrzebuję pomocy.
Zrobiłam przelew acceptgiro 2 razy ten sam .Jak cofnąc pieniązki za 1 przelew ?
Dodam , ze mam konto w ABN AMRO . |
_________________ Im kto wyższy, tym łatwiej i niżej spaść może.
— Adam Mickiewicz |
Ostatnio zmieniony przez Mariola101 Wto Lut 02, 2010 2:55 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mikka
Gaduła Fire, walk with me!
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 173 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 3:42 pm
|
|
|
Na 100% nie jestem pewny (nie korzystałem nigdy z Acceptgiro, nie wiem czy w ABN nie ma opcji cofania), ale: wydaje mi się że jeśli w obu przypadkach podałaś ten sam 16-cyfrowy kod, to teoretycznie tylko jeden powinien zostać przyjęty przez odbiorcę. Najlepiej skontaktuj się z odbiorcą, jakby co to masz podstawę do zwrotu (2x ten sam kod). |
|
|
|
|
|
|