NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nadgodziny dla ZZP
Autor Wiadomość
lpoles 
Poczatkujacy

Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 2
  Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 8:31 am   Nadgodziny dla ZZP

Witam,

Szukam tutaj na forum odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie,a mianowicie:
pracuję jako ZZP, czy nadgodziny w Holandii dla ZZP płatne w takich samych stawkach co się płaci pracownikom na "loondienst"? (125%nadgodziny,150%soboty i 200%niedziele). Wiem, ze to zależy od firm, ale spotkałem się z takim faktem, ze ktoś mi mówi ze ja jako ZZP nie mogę brać pieniędzy za nadgodziny, że nie dotyczą mnie te stawki procentowe.
Czy to się praktykuje czy to nie jest prawdą?

Z serdecznymi pozdrowieniami
LPOLES
Ostatnio zmieniony przez lpoles Pon Wrz 02, 2013 8:43 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GeraltRivia 
MODERATOR

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 935
Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 2:36 pm   

Jako ZZP'er sam ustalasz wlasne taryfy i godziny pracy. To czy dostaniesz zaplacone za extra prace zalezy od tego jak sie umowiles z zleceniodawca.
 
 
jedrzej2225 
Mega gaduła

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 1147
Skąd: Purmerend
Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 9:51 pm   

Twoja praca jest towarem, który sprzedajesz a cena zalezy od umowy ze zleceniodawcą.
 
 
lpoles 
Poczatkujacy

Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 2
Wysłany: Wto Wrz 03, 2013 8:10 pm   

...chodzi mi o to że spotkałem sie z różnymi odpowiedziami w tej kwestii i własnie zadałem to pytanie tu na forum.Jak rozmawiałem w jednej z firm facet powiedział ze np za prace w niedziele maja tylko 135% wiec w sobote 120% i jeszcze twierdzi ze to standartd w Holandii.Dlaczego ludzie którzy pracuja na loondinst maja kolejno 125%,150% i 200% to dlaczego ja mam mieć mniej za prace w weekend to moj czas i moge pracowac ale nie musze.
wiec dla mnie to nie jest tak jasne bo kazdy inaczej mowi.Wiadomo kazdy orze jak może i kazdy dla siebie chce coś urwać.


Pozdrawiam
 
 
szczepan358