| 
 
	
			| Rezerwacja wycieczki online - problem! |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | marek99   Poczatkujacy
 
 Dołączył: 04 Wrz 2011
 Posty: 2
 
 | 
            
               |    Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 4:09 pm   Rezerwacja wycieczki online - problem! |   
 |  
               | 
 |  
               | Serdecznie wszystkich pozdrawiam. 
 Mam następujący problem. Szukając wycieczki na wakacje dokonałem wstępnej (jak mi się wydawało) rezerwacji na stronie www.arke.nl [czyli podałem imie i nazwisko, datę podróży, hotel i kliknąłem ZAMAWIAM]. W końcu jednak skorzystałem z innego biura podróży.
 
 Rezerwacji dokonanej przez www.arke.nl nie anulowałem. W związku z tym, że nie dokonałem żadnej wpłaty, ani nie podawałem numeru karty kredytowej byłem przekonany, że taka rezerwacja zostanie anulowana automatycznie. [Tak było w Polsce - jeżeli przez dwa dni nie dokonało się wpłaty, to rezerwacja była automatycznie uznawana za nieważną; podobnie jest z biletami lotniczymi, itp.]
 
 Niestety, okazuje się, że na stronie arke.nl, samo kliknięcie ZAMAWIAM oznacza ostateczne związanie się umową, a koszt rezygnacji wynosi 100%
 
 EFEKT: Właśnie dostałem fakturę za wycieczkę na której nie byłem.
 
 MOJE PYTANIE:
 Czy takie postępowanie firmy turystycznej jest w Holandii normalne? Tzn. czy zawsze kiedy klikam ZAMAWIAM na stronie internetowej, to jestem ostatecznie związany ofertą, nie ważne czy za nią zapłaciłem czy nie?
 Dodatkowo firma w regulaminie zaznacza, że koszty rezygnacji wynoszą 100% (o ile nie wykupiło się ubezpieczenia). Czyli nawet gdybym kliknął ZAMAWIAM i tą wycieczkę anulował, to i tak musiałbym ponieść 100% kosztów.
 
 Czy to jest standardowy regulamin biur podróży w Holandii?
 
 [Jak już wspomniałem, w Polsce konieczne jest dokonanie wpłaty lub przedpłaty na związanie się warunkami umowy.]
 
 
 P.S.
 Nie wyżywajcie się na mnie za nie czytanie regulaminów!
  I tak zapłacę za to wysoką cenę  Powiedzcie mi tylko, czy takie postanowienia umowy są w Holandii standardowe? [Mieszkam tutaj od niedawna.] |  |  
		|   |  |  
		|   |  
      | m4rcin   MODERATOR
 
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2008
 Posty: 4159
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 4:49 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | kolega z pracy mial prawie identyczna sytuacje, tylko on przeszedl do etapu platnosci karta i tam zrezygnowal i tez myslal, ze rezerwacja anulowana... A tu niespodzianka. Udalo mu sie wybrnac w ten sposob, ze mu przebookowali na inny termin - o zwrocie kasy mogl zapomniec.
 |  
				| _________________ 
 Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili  "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem
"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym? Bill Machrone, 1991-09-24
 |  |  
		|   |  |  
		|   |  
      | marek99   Poczatkujacy
 
 Dołączył: 04 Wrz 2011
 Posty: 2
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 3:05 am |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy ktoś jeszcze ma podobne doświadczenia? |  |  
		|   |  |  
		|   |  
      |  |  |