NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rezerwacja wycieczki online - problem!
Autor Wiadomość
marek99 
Poczatkujacy

Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 2
  Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 4:09 pm   Rezerwacja wycieczki online - problem!

Serdecznie wszystkich pozdrawiam.

Mam następujący problem. Szukając wycieczki na wakacje dokonałem wstępnej (jak mi się wydawało) rezerwacji na stronie www.arke.nl [czyli podałem imie i nazwisko, datę podróży, hotel i kliknąłem ZAMAWIAM]. W końcu jednak skorzystałem z innego biura podróży.

Rezerwacji dokonanej przez www.arke.nl nie anulowałem. W związku z tym, że nie dokonałem żadnej wpłaty, ani nie podawałem numeru karty kredytowej byłem przekonany, że taka rezerwacja zostanie anulowana automatycznie. [Tak było w Polsce - jeżeli przez dwa dni nie dokonało się wpłaty, to rezerwacja była automatycznie uznawana za nieważną; podobnie jest z biletami lotniczymi, itp.]

Niestety, okazuje się, że na stronie arke.nl, samo kliknięcie ZAMAWIAM oznacza ostateczne związanie się umową, a koszt rezygnacji wynosi 100%

EFEKT: Właśnie dostałem fakturę za wycieczkę na której nie byłem.

MOJE PYTANIE:
Czy takie postępowanie firmy turystycznej jest w Holandii normalne? Tzn. czy zawsze kiedy klikam ZAMAWIAM na stronie internetowej, to jestem ostatecznie związany ofertą, nie ważne czy za nią zapłaciłem czy nie?
Dodatkowo firma w regulaminie zaznacza, że koszty rezygnacji wynoszą 100% (o ile nie wykupiło się ubezpieczenia). Czyli nawet gdybym kliknął ZAMAWIAM i tą wycieczkę anulował, to i tak musiałbym ponieść 100% kosztów.

Czy to jest standardowy regulamin biur podróży w Holandii?

[Jak już wspomniałem, w Polsce konieczne jest dokonanie wpłaty lub przedpłaty na związanie się warunkami umowy.]


P.S.
Nie wyżywajcie się na mnie za nie czytanie regulaminów! ;-) I tak zapłacę za to wysoką cenę ;-) Powiedzcie mi tylko, czy takie postanowienia umowy są w Holandii standardowe? [Mieszkam tutaj od niedawna.]
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 4:49 pm   

kolega z pracy mial prawie identyczna sytuacje, tylko on przeszedl do etapu platnosci karta i tam zrezygnowal i tez myslal, ze rezerwacja anulowana... A tu niespodzianka.
Udalo mu sie wybrnac w ten sposob, ze mu przebookowali na inny termin - o zwrocie kasy mogl zapomniec.
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
 
 
marek99 
Poczatkujacy

Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 2
Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 3:05 am   

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czy ktoś jeszcze ma podobne doświadczenia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group