NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Auta marki Volvo
Autor Wiadomość
KKamil 
Gaduła

Wiek: 34
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 128
Skąd: Wrocław / Eindhoven
Wysłany: Wto Lut 07, 2012 2:19 pm   Auta marki Volvo

Witam.
Planuje zakup auta marki Volvo (konkretnie S60) i tu moje pytanie do was.
Z tego co wiem, w Polsce ciężko o mechanika do aut tej marki, którzy wysiadają przy mnogości elektroniki jaka jest upchana w tych autach.
Nie jest to także zbyt popularne auto na Polskich drogach.

Jak już wspomniałem planuje zakup auta tej marki i zarejestrowanie go tutaj (w Holandii).
Z tego co widzę na ulicach jest to dość popularna tutaj marka, wręcz chwalona sobie przez Holendrów ;)

Mieliście jakieś styczności z tą marką tutaj? Bądź może słyszeliście jakieś opinie ?

Pozdrawiam.
 
 
Katje 
Gaduła

Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 14 Maj 2010
Posty: 137
Wysłany: Wto Lut 07, 2012 4:07 pm   

Volvo jak Volvo, placi sie za prestiz, komfort i niezawodnosc. Dobre auta, stycznosc mialam z serwisem w Zoetermeer, panowie bardzo ok, konkretni, pomocni, poradzili sobie z elektronika, bo byl problem po probie wlamania. Cenowo cos miedzy Oplem/Fordem, a BMW/Mercedesem, ale jest warto.

Chcesz kupic najnowszy model S60?
Bylam na jezdzie probnej T4 (180KM) i auto jezdzilo jak marzenie, wygodnie, cicho, przyjemnie, az chce sie jezdzic. Wykonczenie jak to w Volvo na wysokim poziomie, nic nie trzeszczy, skora przyjemna, fotele wrecz idealne.

W rodzinie bylo juz kilka sztuk, z V50 byly dwa razy problemy, raz po probie wlamania z elektronika i raz po zatankowaniu diesla w PL, a tak to w sumie poza normalnymi przegladami i wymiana czesci ekspolatacyjnych nic im nie bylo.
Jednym slowem Volvo jest warte swojej ceny, ale tez trzeba o nie dbac (uwazac co sie leje w PL, pilnowac przegladow, wymieniac co trzeba na czas) ;)
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Wto Lut 07, 2012 4:13 pm   

Ja sie przymierzalem do V70 albo V60 ale jak zobaczylem ceny to mnie wgielo w krzeslo. I odpuscilem.
Kolega z biurka ma V70 z 2002 2.5T i strasznie narzeka na koszty serwisu. Ostanio przestal mu dzialac pilot od centralnego zamka - uszkodzony odbiornik w lusterku. Koszt €450.
Wymiana rozrzadu - €700.

Poza tym jest bardzo zadolony ;) Jechalem z nim pare raz i te 250 koni wgniata w fotel ostro ;)
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
Ostatnio zmieniony przez m4rcin Wto Lut 07, 2012 4:13 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
.:Paco:. 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 583
Wysłany: Wto Lut 07, 2012 4:55 pm   Re: Auta marki Volvo

KKamil napisał/a:
Witam.
Planuje zakup auta marki Volvo (konkretnie S60) i tu moje pytanie do was.
Z tego co wiem, w Polsce ciężko o mechanika do aut tej marki, którzy wysiadają przy mnogości elektroniki jaka jest upchana w tych autach.
Nie jest to także zbyt popularne auto na Polskich drogach.

Jak już wspomniałem planuje zakup auta tej marki i zarejestrowanie go tutaj (w Holandii).
Z tego co widzę na ulicach jest to dość popularna tutaj marka, wręcz chwalona sobie przez Holendrów ;)

Mieliście jakieś styczności z tą marką tutaj? Bądź może słyszeliście jakieś opinie ?

Pozdrawiam.


nie ma najmniejszego problemu z serwisem w PL - nie wiem skad masz powyzsze dane. A volvo s60 i s40 sa w PL bardzo popularne szczegolnie z silnikiem D5 (starej generacji). Co prawda nie tak zauwazalne jak tutaj bo to maly kraj i wiekszosc samochod to sluzbowki ale w PL sporo ich jezdzi i sa w rekach prywatnych. Oczywiscie bedac w PL z daleka bym omijal ASO bo nie wszystkie gwarantuja jakosc ale cene wysoka masz na bank! Z elektronika sporo mechanikow moze wysiadac bo to nie jest na zasadze napiecia tylko wszystko jest binarnie a i nie kazdy mechanik kupic sobie interfejs, ktory kosztuje 5000-6000zl! NIe tak jak w grupie Vw gdzie wszystko jest "tanie";)

Co do serwisu w NL chcesz kupic samochod z rodziny premium wiec tam sie placi wiecej ale z drugiej strony jak bedziesz mial w dobrym stanie to nie bedziesz mial sie co martwic.

Narzeczona ma s40 i smiga az milo, przyszly tesciu ma s60 tez podobnie. Ja jezdzilem wieloma i fajne autka choc nowe maja zabojcze ceny wiec lepiej kupic 2-3 lata za rozsadne pieniadze w dobrym stanie.
Ostatnio zmieniony przez .:Paco:. Wto Lut 07, 2012 4:59 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Wto Lut 07, 2012 6:33 pm   Re: Auta marki Volvo

.:Paco:. napisał/a:
zabojcze ceny wiec lepiej kupic 2-3 lata za rozsadne pieniadze w dobrym stanie.


2-3 latki tez maja zabojcze ceny ;) ~2 lata temu kolega za to V70 z 2001 czy 2002 roku z przebiegiem ~120kkm dal 11k eur.
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
 
 
.:Paco:. 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 583
Wysłany: Śro Lut 08, 2012 1:22 am   Re: Auta marki Volvo

m4rcin napisał/a:
.:Paco:. napisał/a:
zabojcze ceny wiec lepiej kupic 2-3 lata za rozsadne pieniadze w dobrym stanie.


2-3 latki tez maja zabojcze ceny ;) ~2 lata temu kolega za to V70 z 2001 czy 2002 roku z przebiegiem ~120kkm dal 11k eur.


porownujac do samochodow klasy nizszej tak ale jesli porownac do poczatkowej wersji nowego volva to sa o wiele tansze np s80 2009 juz mozna niekiedy znalezc calkiem fajna sztuke za ok 25000euro podczas gdy nowy kosztuje ok 60000E - jak na 2 lata 50% spadek ceny uwazam,ze to niezle ale mimo to samochod do tanich nie nalezy...
 
 
Winter 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 453
Skąd: Rotterdam
Wysłany: Śro Lut 08, 2012 8:14 am   

Sam mam Volvo S60, który idzie na sprzedaz, ale to ze wzgledu na utrzymanie wlasnie. W Polsce taki samochod moglbym trzymac, w Holandii NIE - za duze koszty serwisowania. Bylem wielokrotnie na przegladzie tutaj w Holandii i byle jaka >>>cenzura<<< z elektroniki 200-300 e. To jest jednak Volvo z wielkiej trojcy BMW, Audi, Mercedes. Volvo daleko do Forda czy innych crapow.
 
 
YANNOSICK 
Super gaduła
Cogito ergo sum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 389
Skąd: Zeeland
Wysłany: Śro Lut 08, 2012 10:10 am   Re: Auta marki Volvo

KKamil napisał/a:
Witam.
Planuje zakup auta marki Volvo (konkretnie S60) i tu moje pytanie do was.
Z tego co wiem, w Polsce ciężko o mechanika do aut tej marki, którzy wysiadają przy mnogości elektroniki jaka jest upchana w tych autach.
Nie jest to także zbyt popularne auto na Polskich drogach.

Jak już wspomniałem planuje zakup auta tej marki i zarejestrowanie go tutaj (w Holandii).
Z tego co widzę na ulicach jest to dość popularna tutaj marka, wręcz chwalona sobie przez Holendrów ;)

Mieliście jakieś styczności z tą marką tutaj? Bądź może słyszeliście jakieś opinie ?

Pozdrawiam.

Jako człowiek wiele lat związany z branżą motoryzacyjną powiem tak: Chińszczyzny nie kupuję !!! Volvo to specyficzna marka dla której nigdy nie było właściwego miejsca na rynku. Ani to premium ( bo niby czemu??? Wyposażeniem ustępuje choćby autom Citroena czy Opla. Bezpieczeństwem ustępuje np. Renault czy Mazdzie... a żadna z tych marek nie aspiruje do klasy premium w żadnym segmencie).Ani to szara masa bo jednak wyglądem się wyróżnia no i sama idea auta nieco specyficzna (nuuuuda!). Volvo to auta poprawne, nawet dobre ale ich cena nie jest adekwatna do wartości rzeczywistej. Najbardziej na miejscu jest tu porównanie do Audi - Drogie zwykłe auto. Komponenty z tańszych konstrukcji upchnięte w ładne nadwozia... i tyle.

Cytat:
Volvo jak Volvo, placi sie za prestiz, komfort i niezawodnosc
Płaci się i niewiele z tych trzech rzeczy się otrzymuje...
Winter napisał/a:
To jest jednak Volvo z wielkiej trojcy BMW, Audi, Mercedes.
Osobiscie w wielkiej trójcy zamiast Audi widzę Lexusa ale i tak nie widzę tam miejsca dla Chinoli.
Cytat:
Volvo daleko do Forda czy innych crapow.
To nie masz racji. Każde Volvo po 2000r bazuje na Fordach. Poczynając od płyt podłogowych ( Y20 czy EUCD ) poprzez zawieszenia ( tu ze wskazaniem na Forda. Np. S-MAX ), silniki czy elementy wnętrza (słynne dźwigienki kierunkowskazów z Mondeo które tak drażniły Volvowców ).
Podsumowując, można te pieniądze wydać lepiej chyba,że w grę wchodzi jakiś szczególny stosunek do marki, pasja podparta znajomością zagadnienia lub jakaś emocjonalna więź. Wtedy nie mam argumentów.
Kup. Przekonaj się .Oceń sam.
_________________
If You always follow, You will never lead.
 
 
Winter 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 453
Skąd: Rotterdam
Wysłany: Śro Lut 08, 2012 10:29 am   

Przesadzasz, silnik D5 - czyli najlepszy 5-cilindrowiec od Volvo to ich konstrukcja, benzyniaki sa dostarczane od PSA (spolka Citroen-Peugeot). Volvo moze miec zawieszenie na bazie Forda, w koncu byli z nimi w spolce dosc dlugo, jednak skrzynie biegow montowane w Volvo sa o milion razy lepsze, silniki sie nie psuja. Jedyne co mi przeszkadza to slabe zawieszenie z przodu, lubia sie uszkadzac stabilizatory, amorki, etc.

Popatrz ilu ludzi jezdzi w Holandii Volvo, fabryka jest w Belgii, to o czyms swiadczy, skoro podatek jest zabojczy (za moje S60 wyszlo 418 e na kwartal). Wiecej niz sedanow widze kombi, tj. V50, V70, ktore sa o wiele ciezsze i ludzie jezdza i chwala.
 
 
m4rcin 
MODERATOR

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 4159
Wysłany: Śro Lut 08, 2012 11:54 am   

Winter napisał/a:
benzyniaki sa dostarczane od PSA (spolka Citroen-Peugeot).


Od PSA sa chyba niektore diesle - te ktore powstaja w kooperacji ford-psa (1.6,2.0,2.2,2.7,3.0)
_________________
Nie jestem zupa pomidorowa, zeby mnie wszyscy lubili ;)

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

"I kto wie... może kiedyś znajdziemy zastosowania dla komputera
z taktowanym zegarem 50 MHz procesorem centralnym?
Bill Machrone, 1991-09-24
 
 
YANNOSICK 
Super gaduła
Cogito ergo sum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 389
Skąd: Zeeland
Wysłany: Śro Lut 08, 2012 12:36 pm   

Winter napisał/a:
Przesadzasz, silnik D5 - czyli najlepszy 5-cilindrowiec od Volvo to ich konstrukcja, benzyniaki sa dostarczane od PSA (spolka Citroen-Peugeot). Volvo moze miec zawieszenie na bazie Forda, w koncu byli z nimi w spolce dosc dlugo, jednak skrzynie biegow montowane w Volvo sa o milion razy lepsze, silniki sie nie psuja. Jedyne co mi przeszkadza to slabe zawieszenie z przodu, lubia sie uszkadzac stabilizatory, amorki, etc.

Och... Z czym przesadzam? KKamil poprosił o opinie. Twoja jest pozytywna choć w poście zaznaczasz wysoki koszt serwisu. Moja z kolei jest negatywna ze względu na zawyżoną cenę i brak jakiegokolwiek aspektu w którym auta marki Volvo przewyższałyby inne konstrukcje.
Silnik D5 to konstrukcja Forda (koncepcja,projekt,badania wstępne i właściwe,proces przedprodukcyjny,testy i wdrożenie zostały zlecone i opłacone przez Forda),Benzyniaki z lat 2000 - 2012 to też Ford. To wszystko z jednej prostej przyczyny. W tym okresie Volvo Cars było własnością Ford MC. Insynuujesz ,jakże błędnie, istnienie jakiejś bliżej nieokreślonej spółki Ford-Volvo... to fałsz, nieprawda. Ford kupił Volvo w całości i w całości sprzedał Chińczykom po tym jak okazało się że to skarbonka bez dna i widoków na lepsze jutro(po pierwsze szwedzki socjal okazał się zbyt rozdmuchany nawet dla Amerykanów, po drugie marketingowo marka była już niemal martwa i mimo 10 lat starań niewiele się zmieniło).
Cytat:
Popatrz ilu ludzi jezdzi w Holandii Volvo, fabryka jest w Belgii, to o czyms swiadczy, skoro podatek jest zabojczy (za moje S60 wyszlo 418 e na kwartal). Wiecej niz sedanow widze kombi, tj. V50, V70, ktore sa o wiele ciezsze i ludzie jezdza i chwala.

Te argumenty są co najmniej dziwne...Statystycznie najwięcej na ulicach NL jeździ Opli, drugi jest VW, czy to oznacza, wyższośc tych marek nad Jaguarem czy Lincolnem ? Fabryka Mitsubishi znajduje się w Holandii czemu nie kupisz więc Mitsu? W Belgi wytwarza swoje produkty między innymi Citroen, Renault, Ford... do niedawna Opel i co to Twoim zdaniem oznacza? Odnośnie podatku to też nie widzę sensu w Twoim argumencie. Na co dzień zauważysz duuuużo więcej cięższych BMW, Mercedesów czy równie ciężkich Peugeotów czy Opli, ich właściciele też jeżdżą i chwalą.

Tak jak pisałem wcześniej Volvo to dobry samochód ale nic ponadto.
_________________
If You always follow, You will never lead.
 
 
.:Paco:. 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 583
Wysłany: Śro Lut 08, 2012 3:57 pm   

Cytat:
Och... Z czym przesadzam? KKamil poprosił o opinie. Twoja jest pozytywna choć w poście zaznaczasz wysoki koszt serwisu. Moja z kolei jest negatywna ze względu na zawyżoną cenę i brak jakiegokolwiek aspektu w którym auta marki Volvo przewyższałyby inne konstrukcje.
Silnik D5 to konstrukcja Forda (koncepcja,projekt,badania wstępne i właściwe,proces przedprodukcyjny,testy i wdrożenie zostały zlecone i opłacone przez Forda),Benzyniaki z lat 2000 - 2012 to też Ford. To wszystko z jednej prostej przyczyny. W tym okresie Volvo Cars było własnością Ford MC. Insynuujesz ,jakże błędnie, istnienie jakiejś bliżej nieokreślonej spółki Ford-Volvo... to fałsz, nieprawda. Ford kupił Volvo w całości i w całości sprzedał Chińczykom po tym jak okazało się że to skarbonka bez dna i widoków na lepsze jutro(po pierwsze szwedzki socjal okazał się zbyt rozdmuchany nawet dla Amerykanów, po drugie marketingowo marka była już niemal martwa i mimo 10 lat starań niewiele się zmieniło).


Troche za bardzo uogolniasz....pomijasz jeden fakt - silniki byly od forda ale oprogramowanie juz bylo Volva np S40 2.0 Diesel - tezn sam silnik co w mondeo a inne oprogramowania i o wiele lepiej sie sprawuje w Volvo. Chinczycy kupili to nie dawno i to nie znaczy,ze oni odrazu mieli wplyw na powstajace modele teraz - tylko beda mieli na nowe a Ford nie dlatego sprzedal Volvo bo social tylko dlatego,ze gdyby tego nie zrobil sam by pewnie zbankrutowal i wyprzedawal co sie dalo a mialo wartosc poza USA.

Poza tym kazdy samochod jest tak dobry na ile o niego dbasz...moj dziadek do teraz ma Volvo z lat 70-tych (widac,ze stare) ale sprawuje sie super. Hamulce ma zyleta - nie widzialem aby zaden inny samochod wyprodukowany w ostatnich 20latach mial takie...samochod staje demba...
rodzina ma S40, S60, XC70 nie ma najmniejszych problemow tylko podstawowe wymiany... fakt,ze cena jest spora ale nikt nigo nie zmusza aby kupic nowy jak mowilem wyzej ok3latki sa tansze o 50%

co nie zmienia faktu,ze ja lubie niemieckie autka ale tez chwilami bym rozwazal Volvo jakby bylo przystepne cenowo..
Ostatnio zmieniony przez .:Paco:. Śro Lut 08, 2012 3:58 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
YANNOSICK 
Super gaduła
Cogito ergo sum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 389
Skąd: Zeeland
Wysłany: Śro Lut 08, 2012 6:14 pm   

.:Paco:., Ford był właścicielem Volvo Cars (nie tylko produkcji ale całej firmy - także działu badawczego) więc zarówno silniki, elektronika, każdy kabelek i śrubka która opuściła w rzeczonym okresie fabryki Volvo to wytwory Fordowskie. To że silniki nieco różniły się sterowaniem wynika z innego targetu marki.
Chińczycy jeszcze nić nie wnieśli w konstrukcje Volvo bo nie mają potrzebnej do tego wiedzy ani doświadczenia, Chcą pozostawić marce pełną niezależność w zakresie badań i produkcji co oznacza,że gdy skończą się projekty opracowane za czasów Forda wrócą nudne, pokraczne "gabinety".
Ford sprzedał Volvo ( jak i wszystkie inne marki które posiadał ) bo czasy kryzysu dobitnie pokazały ,że rodzinne firmy nie sprawdzają się w roli holdingów czy konsorcjów. Klasę marki Volvo obrazuje fakt,że po dwóch latach od wystawienia na sprzedaż sięgnęli po nią zdesperowani w poszukiwaniu brandowych technologi Chińczycy a nie dajmy na to Niemcy,Włosi czy Japończycy.
Problem z ceną i wysoką utratą wartości mnie skutecznie odstrasza jako potencjalnego klienta. Serwis jest drogi - co w tym rozumieniu słowa premium jest zrozumiałe. Na szczęście, raczej niezbyt często trzeba zeń korzystać.
Ja też lubię niemieckie auta ale nie skreślam innych marek bo od czasu do czasu nawet kiepski producent wypuści rewelacyjne auto. Szczególnym poważaniem darzę auta europejskie choć pierwszym moim autem było Subaru. Jeździłem w życiu autami większości światowych marek i mam co nieco doświadczenia w tym temacie.
Pozdrawiam automaniaków
_________________
If You always follow, You will never lead.
 
 
.:Paco:. 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 583
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 9:18 am   

YANNOSICK napisał/a:
.:Paco:., Ford był właścicielem Volvo Cars (nie tylko produkcji ale całej firmy - także działu badawczego) więc zarówno silniki, elektronika, każdy kabelek i śrubka która opuściła w rzeczonym okresie fabryki Volvo to wytwory Fordowskie. To że silniki nieco różniły się sterowaniem wynika z innego targetu marki.


to jest kompletna spekulacja...wyobraz sobie,ze ja bylem w fabryce Volva w Szwecji i mam kilku znajomych Szwedow, ktorzy tam pracuja (koledzy ojczulka ale i ich synowie a przez to moi znajomi) zgadza sie,ze to wszystko nalezalo do Forda ale Volvo mialo swoja "charakterystyke" - roznica byla chocby taka,ze w tamtym okresie komunikacja w Fordach byla nadal napieciowa a w Volvach juz binarna. Takze chocby na tym przykladzie widzisz,ze to byly inne rozwiazania - nie ma znaczenia kto wyprodukowal tasme do przesylu sygnalu - ale o koncowy efekt. Skoro znasz sie na autkach wiesz,ze sterowanie silnikiem ma bardzo duzy wplyw i dlatego Volvo zawsze mialo swoje oprogramowanie niezaleznie od komponentow. NIe bronie Volvo az tak ale nie mozna odrazu tak generalizowac bo ktos jest wlascicielem to odrazu padaczka.

Choc nasze rodzime FSO moze byc tego przykladem kiedy na poczatku naszej mlodej demokracji VW chcial kupic FSO i produkowac samochody "cudowne zwiazki zawodowe" na Zeraniu w Warszawawie stanely murem i "powiedzialy",ze nigdy sie nei zgodza aby sprzedac fabryke niemcom! VW kupil Skode i jest fajnie...my dostalismy Deawoo i FSO juz nie ma...
 
 
YANNOSICK 
Super gaduła
Cogito ergo sum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 389
Skąd: Zeeland
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 10:28 am   

Ja nie spekuluję tylko stwierdzam fakt. Jeżeli jestem właścicielem fabryki chipsów to nie jest ważne czy chipsy będą sprzedawane pod marką Lays czy Chio - każdy skrawek ziemniaka i każdy centymetr kwadratowy woreczka to MOJE wytwory.
Różnice w technologii sterowania układami były wyraźne gdyż w autach szwedzkiej marki Ford mógł pozwolić sobie na tak kosztowne rozwiązanie - inny target, inna cena. Toyota również stosuje odmienne rozwiązania dla marek Lexus i Daihatsu ale są to zawsze rozwiązania Toyoty.
No i nigdzie nie napisałem, że Volvo to padaczka. Powtórzę po raz kolejny: To dobre ale zbyt drogie auta. Nawet dwulatki wypadają niekorzystnie cenowo w porównaniu z innymi dwulatkami w podobnym poziomie jakościowym i wyposażeniowym.
_________________
If You always follow, You will never lead.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group