| Przesunięty przez: Gochna H Czw Wrz 24, 2009 6:42 pm
 | Mechanik/elektryk znający się na silnikach HDi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kowalma   Poczatkujacy
 
 Dołączył: 24 Maj 2009
 Posty: 3
 
 | 
            
               |  Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 6:19 pm   Mechanik/elektryk znający się na silnikach HDi |   
 |  
               | 
 |  
               | Zna ktos namiar na mechanika znającego się na 2.0HDi 16V 136? Okolice Den Haag/Rotterdam
 
 Mój problem jest następujący:
 
 Auto czasami gaśnie (najpierw auto zaczyna zwalniać i za chwilę pojawia się Depollution Fault) i nie chce odpalać - po zaaplikowaniu w dolot niewielkiej ilości samostartu silnik odpala i jeździ normalnie.
 Nie ma zaników mocy, szarpania, błędów FAP/EGR nie ma, jak zgasze silnk sam to również nie ma problemów z odpaleniem (czy to po paru h pod firmą, czy po nocy/1-2 dniach)
 
 Po podłączeniu planeta tylko następujący błąd jest zarejestrowany (w sterowniku silnika) :
 
 
   
 Błąd znika czasami po 1 dniu. Czasmi zdazy sie, ze auto zacznie na moment zwalniać depolluton fault + check ale odzyska moc i wigor i jezdzie dalej.
 
 Dzisiaj dwa razy stanąłem na autostradzie - za pierwszym "standartowy" przypadek. Auto zaczyna zwalniać, depollution fault i koniec. Za drugim razem (około 5km dalej) auto walneło napis "Oil pressure too low" i silnik zgasł. Zjechałem na pobocze, sprawdziłem olej (na gorącym silniku było poniżej min, ale to raczej normalne) - zdecydowałem się odpalić auto samostartem (bo normalnie nie chciał) i teraz wg komputera cisnienie i poziom oleju w normie.
 
 2-3 tygodnie temu miałem podobnie, że zgasł i nie chciał odpalić - przyjechało ANWB, odpalilo samostartem. Po tym auto wylądowało na tydzień w ASO i niestety nic nie znaleźli.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez kowalma Czw Wrz 24, 2009 6:42 pm, w całości zmieniany 6 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|   | 
   
         
      | techno_rock   Nieśmiały użytkownik
 
 Pomógł: 5 razy
 Wiek: 45
 Dołączył: 26 Cze 2008
 Posty: 86
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 7:39 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | masz problem z podlaczeniem listwy paliwa z angielskiego to brzmi tak [20:47:53] Kris: P0001   Fuel Volume Regulator Control Circuit / Open
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|   | 
   
         
      | kowalma   Poczatkujacy
 
 Dołączył: 24 Maj 2009
 Posty: 3
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 8:09 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiem, ze jest z tym problem, dlatego szukam elektryka. Zreszta mowi o tym blad
  PLUS cisnienie zadane bylo 0 bar a zmierzone 785bar.... 
 Problem jest z najprawdopobniej z regulatorem (a raczej jego zasilaniem) ale jest on w miejscu bardzo ciezko dostepnym.
 
 
 Auto dzis wyladowalo ponownie w ASO bo jazda z losowo gasnacym silnikiem nie jest szczytem bezpieczenstwa...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|   | 
   
         
      | autoclean   Poczatkujacy
 
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Lut 2008
 Posty: 33
 
 | 
            
               |  Wysłany: Śro Wrz 30, 2009 4:59 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | prawdopodobnie "padl"regulator cisnienia,lub zsilania ECU,wiec sprawdzic mozna tylko oscyloskopem,jak znowu sobie nie poradza w ASO to zadzwon 0652120460 |  
				| _________________ nie bierz zycia tak serio,i tak nie wyjdziesz z niego zywy
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez autoclean Śro Wrz 30, 2009 5:01 pm, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|   | 
   
         
      | kowalma   Poczatkujacy
 
 Dołączył: 24 Maj 2009
 Posty: 3
 
 | 
            
               |  Wysłany: Śro Wrz 30, 2009 6:46 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Auto dzisiaj wrocilo z ASO. Podejzewaja pompe WC ale pewni nie sa - chca zrobic test na moj koszt (dowcipnisie). Do tego skopali cos w sieci CAN bo przestal odpowiadac kalkulator ESP/ABS oraz kalkulator wspomagania kierownicy...
 Jutro jade z reklamacja...
 
 Z regulatorem jest problematyczna sprawa - nie wystepuje jako osobna czesc zamienna. Plusem jest to, ze cala uzywanapompe WC mozna dostac na allegro za 700-1000pln vs 850euro za nowke w serwisie.
 
 Odezwe sie pod koniec tygodnia bo teraz mam urwanie glowy. Dostep do Planeta mam.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez kowalma Śro Wrz 30, 2009 6:50 pm, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|   | 
   
         
      | oklat   Poczatkujacy
 
 Wiek: 115
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 40
 Skąd: holandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob Paź 10, 2009 2:19 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | N  ajepiej jak dowcipnisie zrobia tobie gratis ipodziekuja ze przyjechales   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|   | 
   
         
      | pawel1979   Mega gaduła
 
 Wiek: 46
 Dołączył: 08 Lis 2006
 Posty: 1346
 Skąd: NL
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sob Paź 10, 2009 5:35 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | oklat, co twój post wnosi w tym temacie? Chyba kowalma, napisał że w ASO nie są pewni tylko będą eksperymentować, a sam wiem jak to jest z ASO Peugeota w Holandii, bo sami eksperymentowali na mojej 407 do momentu aż pojechałem z rozwiązaniem znalezionym w sieci a dokładanie na polskim forum Peugeota,a komputer wyświetlał ten sam problem Depollution Fault  a koszta naprawy wraz z ich pomyłkami nie wyszły niskie, więc twój post uważam za bezsensu   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|   | 
   
         
      | kowalma   Poczatkujacy
 
 Dołączył: 24 Maj 2009
 Posty: 3
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto Paź 13, 2009 8:38 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie problem jest inny. Auto gasnie czasami zuplenie losowo i diagnostyka takiej usterki nie jest prosta. Co mnie rozdraznilo, to ze serwis lekka reka chcial wydac moje €900 bo im sie wydawalo ze to pompa WC.
 
 Po pierwszej wizycie nawet nei raczyli sprawdzic planetem bledow (albo nie potrafili zinterpretowac). Przy drugiej wizycie jak przyszedlem z wydrukiem to interesowaly ich tylko wartosci cisnienia (ktore musialem im pokazac palcem) i po tym wymodzili, ze jest to pompa. Nie interesowalo ich to co blad mowi - brak zasilania. Brak zasilania => brak pracy regulatora => nieprawidlowe cisnienie.
 
 Pozatym jak pompa mogla przez 99.9% czasu swojej pracy dawac prawidlowe cisneinie i czasami nie?
 
 Co do Peugeot Klub Polska - moj watek tez tam jest
   
 [ Dodano: Pon Lis 09, 2009 8:19 pm ]
 Po tym jak wymusilem sprawdzenie instalacji elektrycznej problem zniknal mimo ze nic nie znalezli.
 Gdzies musial byc kiepski styk dokladnie jak sugerowal sterownik - od czasu ostatniej wizyty w serwisie zrobilem prawie 5000km i jest OK.
 
 Jedyna pamiatka jest problem z komunikacja kalkulatora ESP i wspomagania kierownicy ale i jedno i drugei dziala wiec sie nei przejmuje
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez kowalma Wto Paź 13, 2009 9:15 pm, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|   | 
   
         
      |  |