Przesunięty przez: Gochna H Czw Wrz 24, 2009 7:42 pm |
Mechanik/elektryk znający się na silnikach HDi |
Autor |
Wiadomość |
kowalma
Poczatkujacy
Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 3
|
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 7:19 pm Mechanik/elektryk znający się na silnikach HDi
|
|
|
Zna ktos namiar na mechanika znającego się na 2.0HDi 16V 136?
Okolice Den Haag/Rotterdam
Mój problem jest następujący:
Auto czasami gaśnie (najpierw auto zaczyna zwalniać i za chwilę pojawia się Depollution Fault) i nie chce odpalać - po zaaplikowaniu w dolot niewielkiej ilości samostartu silnik odpala i jeździ normalnie.
Nie ma zaników mocy, szarpania, błędów FAP/EGR nie ma, jak zgasze silnk sam to również nie ma problemów z odpaleniem (czy to po paru h pod firmą, czy po nocy/1-2 dniach)
Po podłączeniu planeta tylko następujący błąd jest zarejestrowany (w sterowniku silnika) :
Błąd znika czasami po 1 dniu. Czasmi zdazy sie, ze auto zacznie na moment zwalniać depolluton fault + check ale odzyska moc i wigor i jezdzie dalej.
Dzisiaj dwa razy stanąłem na autostradzie - za pierwszym "standartowy" przypadek. Auto zaczyna zwalniać, depollution fault i koniec. Za drugim razem (około 5km dalej) auto walneło napis "Oil pressure too low" i silnik zgasł. Zjechałem na pobocze, sprawdziłem olej (na gorącym silniku było poniżej min, ale to raczej normalne) - zdecydowałem się odpalić auto samostartem (bo normalnie nie chciał) i teraz wg komputera cisnienie i poziom oleju w normie.
2-3 tygodnie temu miałem podobnie, że zgasł i nie chciał odpalić - przyjechało ANWB, odpalilo samostartem. Po tym auto wylądowało na tydzień w ASO i niestety nic nie znaleźli. |
Ostatnio zmieniony przez kowalma Czw Wrz 24, 2009 7:42 pm, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
techno_rock
Nieśmiały użytkownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 86 Skąd: rotterdam
|
Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 8:39 pm
|
|
|
masz problem z podlaczeniem listwy paliwa z angielskiego to brzmi tak
[20:47:53] Kris: P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit / Open |
|
|
|
|
kowalma
Poczatkujacy
Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 3
|
Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 9:09 pm
|
|
|
Wiem, ze jest z tym problem, dlatego szukam elektryka.
Zreszta mowi o tym blad PLUS cisnienie zadane bylo 0 bar a zmierzone 785bar....
Problem jest z najprawdopobniej z regulatorem (a raczej jego zasilaniem) ale jest on w miejscu bardzo ciezko dostepnym.
Auto dzis wyladowalo ponownie w ASO bo jazda z losowo gasnacym silnikiem nie jest szczytem bezpieczenstwa... |
|
|
|
|
autoclean
Poczatkujacy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 33
|
Wysłany: Śro Wrz 30, 2009 5:59 pm
|
|
|
prawdopodobnie "padl"regulator cisnienia,lub zsilania ECU,wiec sprawdzic mozna tylko oscyloskopem,jak znowu sobie nie poradza w ASO to zadzwon 0652120460 |
_________________ nie bierz zycia tak serio,i tak nie wyjdziesz z niego zywy |
Ostatnio zmieniony przez autoclean Śro Wrz 30, 2009 6:01 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kowalma
Poczatkujacy
Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 3
|
Wysłany: Śro Wrz 30, 2009 7:46 pm
|
|
|
Auto dzisiaj wrocilo z ASO. Podejzewaja pompe WC ale pewni nie sa - chca zrobic test na moj koszt (dowcipnisie).
Do tego skopali cos w sieci CAN bo przestal odpowiadac kalkulator ESP/ABS oraz kalkulator wspomagania kierownicy...
Jutro jade z reklamacja...
Z regulatorem jest problematyczna sprawa - nie wystepuje jako osobna czesc zamienna. Plusem jest to, ze cala uzywanapompe WC mozna dostac na allegro za 700-1000pln vs 850euro za nowke w serwisie.
Odezwe sie pod koniec tygodnia bo teraz mam urwanie glowy. Dostep do Planeta mam. |
Ostatnio zmieniony przez kowalma Śro Wrz 30, 2009 7:50 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
oklat
Poczatkujacy
Wiek: 114 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 40 Skąd: holandia
|
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 3:19 pm
|
|
|
N ajepiej jak dowcipnisie zrobia tobie gratis ipodziekuja ze przyjechales |
|
|
|
|
pawel1979
Mega gaduła
Wiek: 46 Dołączył: 08 Lis 2006 Posty: 1346 Skąd: NL
|
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 6:35 pm
|
|
|
oklat, co twój post wnosi w tym temacie? Chyba kowalma, napisał że w ASO nie są pewni tylko będą eksperymentować, a sam wiem jak to jest z ASO Peugeota w Holandii, bo sami eksperymentowali na mojej 407 do momentu aż pojechałem z rozwiązaniem znalezionym w sieci a dokładanie na polskim forum Peugeota,a komputer wyświetlał ten sam problem Depollution Fault a koszta naprawy wraz z ich pomyłkami nie wyszły niskie, więc twój post uważam za bezsensu |
|
|
|
|
kowalma
Poczatkujacy
Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 3
|
Wysłany: Wto Paź 13, 2009 9:38 pm
|
|
|
U mnie problem jest inny.
Auto gasnie czasami zuplenie losowo i diagnostyka takiej usterki nie jest prosta. Co mnie rozdraznilo, to ze serwis lekka reka chcial wydac moje €900 bo im sie wydawalo ze to pompa WC.
Po pierwszej wizycie nawet nei raczyli sprawdzic planetem bledow (albo nie potrafili zinterpretowac). Przy drugiej wizycie jak przyszedlem z wydrukiem to interesowaly ich tylko wartosci cisnienia (ktore musialem im pokazac palcem) i po tym wymodzili, ze jest to pompa. Nie interesowalo ich to co blad mowi - brak zasilania. Brak zasilania => brak pracy regulatora => nieprawidlowe cisnienie.
Pozatym jak pompa mogla przez 99.9% czasu swojej pracy dawac prawidlowe cisneinie i czasami nie?
Co do Peugeot Klub Polska - moj watek tez tam jest
[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 8:19 pm ]
Po tym jak wymusilem sprawdzenie instalacji elektrycznej problem zniknal mimo ze nic nie znalezli.
Gdzies musial byc kiepski styk dokladnie jak sugerowal sterownik - od czasu ostatniej wizyty w serwisie zrobilem prawie 5000km i jest OK.
Jedyna pamiatka jest problem z komunikacja kalkulatora ESP i wspomagania kierownicy ale i jedno i drugei dziala wiec sie nei przejmuje |
Ostatnio zmieniony przez kowalma Wto Paź 13, 2009 10:15 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|